گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل زیبا پنجره گلستان؛

زیبایی و کارایی با زیبـا پنجره گلستان

زیبا پنجره گلستان از جمله مجموعه های موفق در زمینه تولید در و پنجره دوجداره در کشور است که در استان گلستان فعالیت می کند. با تولید و فروش در 1390این مجموعه که فعالیت خود را از سال و پنجره یو.پی.وی.سی آغاز کرد، هم اینک با گسترش فعالیت های خود توانسته است بخشی از بازار در و پنجره را در استان گلستان به خود اختصاص دهد. این مجموعه در حال حاضر تولید پنجره های دوجــداره آلومینیومی ترمال بریک را نیز به فعالیت های خود افزوده اقدام به تولید در و پنجره های آلومینیوم 1395اســت و از ســال با استفاده از پروفیل آبسکون کرده اســت.
  • پنجشنبه 29 تیر 1396 ساعت 9:2

 شرکت زیبا پنجره در ادامه برنامه گسترش فعالیت های خود موفق شده است نمایندگی توزیع و فروش پروفیل نوواویتا در اســتان گلستان را نیز به دست آورد. استفاده از پروفیل، یراق آلات و ملزومات باکیفیت و به کارگیری دســتگاه های مونتاژ مدرن و پیشــرفته در کنار به کارگیری آخرین دســتاوردهای دانش و فناوری صنعت در و پنجره باعث شــده تا مجموعه زیبــا پنجره یکی از موفق تریــن مجموعه های فعال این صنعت در شمال کشور باشد. نشریه پنجره ایرانیان نیز در راستای معرفی مجموعه های موفق صنعت در و پنجره به سراغ این مجموعه رفته و با حامد زیاری مدیرعامل جوان و پرتلاش شرکت زیبا پنجره گلستان گفتگویی انجام داده است که در ادامه توجه شمارا به این گپ و گفت جلب می کنیم.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب هایی را در طی کردن مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟

با تولید و فروش در و پنجره یو.پی. وی. 1390فعالیت ما در صنعت در و پنجره از ســال  تولید پنجره های آلومینیوم ترمال بریک را به فعالیت های 1395ســی آغاز شد و از ســال مجموعه اضافه کردیم.

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توســط شرکت شما عرضه می شود؟ درباره انواع محصولات و خدمات خود توضیح دهید.

فعالیت عمده ما در زمینه تولید در و پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی است. به تازگی تلاش کردیم تا با گســترش فعالیت های مجموعه، تولید پنجره های آلومینیوم ترمال بریک را نیز به فعالیت هایمان اضافــه کنیم. مجموعه ما همچنین در زمینه فروش پروفیل های یو.پی.وی.سی نیز فعال است و نمایندگی پروفیل نوواویتا در استان گلستان را در اختیار دارد.

از چه پروفیلی برای ساخت محصولات خود استفاده می کنید و آیا این شرکت  پروفیل ساز نظارت و حمایت های لازم را از شما به عمل می آورد؟

در چند ســال اول فعالیتمان بیشتر از محصولات ترکیه ای اســتفاده می کردیم ولی در ادامه به ســمت اســتفاده از پروفیل های ایرانی روی آوردیم؛ به این دلیل که هم کیفیت خوبی دارند و هم خواســتیم به سهم خود به تولید ملی کمک کرده باشیم. به تازگی نیز با شــرکت نوواویتا که دارای کارخانه ای با دستگاه های مدرن است و پروفیلی بسیار باکیفیت و مناسب عرضه می کند، قراردادی در خصوص اخذ نمایندگی استان گلستان منعقد کردیم. در زمینه تولید در و پنجره آلومینیومی نیز از پروفیل شــرکت آبسکون استفاده می کنیم که از مطرح ترین مجموعه های تولیدکننده پروفیل آلومینیوم در کشور است.

از چه نــوع یراق آلاتی در محصولات خود اســتفاده می کنید و به طورکلی یراق آلات چه نقشی در کیفیت پنجره های تولیدشده دارد؟

یراق آلات و ملزومات نقش بسیار حساس و پررنگی در کیفیت پنجره ایفا می کنند و بدون اســتفاده از یراق آلات باکیفیت نمی توانیم پنجره باکیفیتی تولید کنیم. ما در کارهایمان عموما از یراق آلات کاله که ازجمله معروف ترین و باکیفیت ترین برندهای  سال ضمانت دارد استفاده می کنیم. علاوه بر 10 ترک در زمینه یراق آلات اســت و کالــه در برخی موارد نیز از محصولات روتو اســتفاده می کنیــم که این برند هم از برندهای شناخته شده و خوب یراق در صنعت در و پنجره است.

کیفیت شیشه چه نقشی در پنجره های تولیدی دارد و اصولا معیار یک شیشه دوجداره باکیفیت چیست؟

شیشه مانند یراق آلات نقش بسیار مهم و اساسی در پنجره دارد چراکه بخش زیادی از ســطح یک پنجره را شیشه تشکیل می دهد. ما همیشه در تولید شیشه بهترین مواد اولیه را اســتفاده می کنیم و شیشه های مورد استفاده ما شیشه فلوت درجه یک است که با دســتگاه های مدرن تولید شــود. علاوه بر این ها باید در تولید شیشه از چسب خوب استفاده شود تا محصول نهایی محصول خوبی شود.

نصب پنجره چه نقشــی در کیفیت محصول نهایی مورداســتفاده مصرف کنندگان خواهد داشت؟ شما برای ارتقاء این مرحله از کار خود چه تدابیری اندیشیده اید؟

نصب پنجره که آخرین مرحله از مراحل کار است حساسیت ویژه ای در دوام و کیفیت نهایی محصول دارد. پنجره های تولیدی ما قبل از نصب در قسمت کنترل کیفی، تست و کنترل می شــوند و پس از تاییدیه از کارخانه خارج می شــوند. ما در نصب پنجره ها  اســتفاده می کنیم و تمام اســتانداردهای نصب را نیز رعایت AKFIX از چســب های می کنیم. اگر یک پنجره بسیار باکیفیت تولید شود ولی در مرحله نصب اصول حرفه ای و اســتاندارد رعایت نشود آن پنجره نمی تواند دوام و کارایی لازم را داشته باشد و پس
از مدتی دچار نقص عملکرد می شود. نصب غیراستاندارد به سایر قسمت های پنجره نیز آسیب وارد می کند و باعث استهلاک زودتر از موعد آن می شود.

تــا کنون برای بهره گیری از دانش و فنــاوری روز چه اقداماتی انجام داده اید؟

اســتفاده از علم و فناوری روز یکی از مهم ترین عوامل در پیشــرفت یک کار است. بر همین اســاس ما نیز در زمینه به کارگیری دانش و فناوری همیشه سعی کردیم که با حضور در کلاس های مختلف داخلی و خارجی و همچنین شــرکت در نمایشگاه های مختلف ســطح، آگاهی و اطلاعاتمان را در زمینه تولید و فروش صنعت یو.پی.وی.سی بالا ببریم. علاوه بر این تلاش کردیم تا با اســتفاده از دســتگاه های مونتاژ پیشرفته، ســطح کیفی محصولاتمان را هم راســتا با دانش و فناوری روز صنعت یو.پی.وی.سی افزایش دهیم.

در حال حاضر، چه عاملــی در بازار بیش از همه برای فعالیت های شما مشکل ساز است؟

مشــکل عمده فعالیت ما در حال حاضر رکودی است که بر بازار مسکن حاکم است و چند ســال اســت این رکود ادامه دارد. امیدواریم با تغییراتی که در شرایط اقتصادی کشــور رخ داده اســت هرچه زودتر بازار مسکن از این رکود خارج شده و تولید ما هم به نسبت افزایش پیدا کند.

برای جلوگیری از ورود پنجره های نامرغوب به بازار چه راهکارهایی وجود دارد؟

بالا رفتن ســطح آگاهی جامعه نســبت به خصوصیات پنجره باکیفیت اصلی ترین عامل اســت، چراکه اگر مردم از خصوصیات پنجره باکیفیت اطلاع داشته باشند دیگر تولیدکنندگان نمی توانند محصولات بی کیفیت خود را به آنها بفروشند. علاوه بر این، تولیدکننــدگان نیز باید در تولید خود، آن چنــد نکته مهم را رعایت کنند تا محصول باکیفیتی به بازار عرضه کنند. اســتفاده از پروفیل باکیفیت و حتما ایرانی، اســتفاده از شیشــه درجه  یــک و به کارگیری گالوانیزه با ضخامت بالا از جمله این موارد اســت که آگاهی جامعه نســبت به این موارد و رعایت آنها از سوی تولیدکنندگان به بهبود کیفیت پنجره های موجود در بازار منجر می شــود و از ورود محصولات بی کیفیت نیز جلوگیری می کند.

به نظر شــما، برای تولید یــک پنجره اســتاندارد، چه عوامل و فاکتورهایی باید مورد توجه قرار بگیرند؟

عامل نخســت، استفاده از پروفیل باکیفیت اســت. برای این منظور باید با نظارت بر کارخانه های تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.ســی کاری کنیم که این کارخانه ها از مواد اولیه درجه یک اســتفاده کنند و صرفا به خاطر پایین آمدن قیمت تمام شده از مواد اولیه نامرغوب اســتفاده نکنند. مطمئنا با این کار دیگر هیچ مونتاژکاری از پروفیل نامرغوب استفاده نخواهد کرد.

شــرایط فعلی و آینده بــازار در و پنجره های دوجداره را چگونه ارز یابی می کنید؟

بازار در و پنجره یعنی بازار مسکن؛ به امید روزهای خوب در مسکن هستیم.



نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 117-تیر 96


ثبت نظر

ارسال