گفتگو با مهندس فُرات سیدا اوغلو، مدیرعامل شرکت ترموپلاست؛

تولیدکننده عایق‌های حرارتی پی.وی.سی و پلی آمید

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت ترموپلاست ازجمله مجموعه‌های فعال درزمینه تولید عایق‌های حرارتی پلاستیکی، هارد پی.وی.سی و پلی آمید در ترکیه است. مهندس فرات سیدا اوغلو مدیرعامل شرکت ترموپلاست است.
  • دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 ساعت 1:15

وی بعد از تحصیل در بخش فناوری اطلاعات دانشگاه ایساک به امریکا رفته و تحصیلات خود را درزمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات و ساخت قالب نیز به پایان رساند. پس از اتمام تحصیل در امریکا به ترکیه برگشت و شرکت واردات و صادرات خود را تأسیس کرد. سیدا اوغلو در ادامه اقدام به راه‌اندازی کارخانه تولید عایق حرارتی پی.وی.سی و پلی آمید بانام ترموپلاست Thermoplast با سرمایه و دانش خود کرد. این شرکت اگرچه با دانش مهندسی و تحقیقات تکنولوژیکی که در سراسر دنیا انجام شده، در ابتدای راه است اما امید می‌رود با توجه به پتانسیل و توانایی‌هایی که وجود دارد در آینده نزدیک دستاوردهای قابل‌توجهی کسب کند. سیدا اوغلو به زبان انگلیسی و روسی مسلط بوده و قادر به استفاده از بسیاری از برنامه‌های کامپیوتری حرفه‌ای است. خانم دکتر دجله سیدا اوغلو خواهر مهندس فرات سیدا اوغلو، نائب رئیس مدیرعامل و یکی از اعضای متخصص، باتجربه و اصلی شرکت ترموپلاست است. دجله سیدا اوغلو پس از تکمیل تحصیلاتش در رشته بازرگانی دانشگاه yeditepe، مدرک کارشناسی خود را در فروش و بازاریابی کسب کرد و درحال‌حاضر مشغول آماده کردن و ارائه پایان‌نامه دومش برای دکترای انسان‌شناسی اجتماعی است. در ادامه توجه شما را به گفتگویی که با مهندس فرات سیدا اوغلو انجام دادیم جلب می‌کنیم.

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

ضمن معرفی کامل شرکت ترموپلاست، درباره تاریخچه فعالیت این شرکت توضیح دهید. (سال تاسیس، ظرفیت، تعداد کارکنان و...)

شرکت ترموپلاست تولیدکننده انواع هارد پی.وی.سی و پلی امید، فعالیت تولید پلاستیک را در سال 2006 در Hadimkoy آغاز کرد. این شرکت گسترش ظرفیت تولید خود را در یک زمان بسیار کوتاه از طریق ساختار نوآورانه و پویا به دست آورد و همواره در حال اضافه کردن محصولات جدید است. شرکت ترموپلاست که موفق شده مقام اول در تولید با کیفیت بالا و کسب رضایت مشتری را به دست آورد در سال 2015 نیز کارخانه‌ای در منطقه ادیرنه در مساحت 6000 مترمربع تاسیس کرد. واحد تحقیق و توسعه شرکت ترموپلاست با توجه به فن‌آوری و دانش روز همواره محصولات و فعالیت‌های شرکت را ارتقاء می‌دهد. شرکت ترموپلاست درحال‌حاضر 40 خط تولید پی.وی.سی با آخرین تکنولوژی روز دارد. PA 66 GF 25٪ مواد فایبرگلاس، تقویت عایق‌های حرارتی پلی آمید که تولید آن بسیار تخصصی است نیز ازجمله محصولات تخصصی این شرکت است.

شرکت ترمو پلاست درحال‌حاضر چه محصولاتی به بازار عرضه می‌کند؟

این شرکت محصولات مختلفی با نام تجاری ترموپلاست تولید و عرضه می‌کند. پی.وی.سی و پلی آمیدهای تولیدی ترموپلاست از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به‌صورت اکسترود تولید می‌شوند. عایق‌های حرارتی پلی آمید بانام تجاری THERMOCORE؛ A2 کامپوزیت‌های کاملا نسوز بانام تجاری THERMONUL؛ محصول مورداستفاده جهت اتصال پی.وی.سی‌ها، پلی آمیدها و فوم پلی یورتان بانام تجاری THERMOFOAM و محصولی جهت صیقل دادن و جلادهی به کامپوزیت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات و مبدل‌های کامپوزیت بانام THERMOMAK.

ارائه خدمات پس از فروش، گارانتی و بیمه در شرکت شما به چه صورت انجام می‌گیرد؟

شرکت ما دارای سیستم کنترل کیفیت بسیار قوی است به‌گونه‌ای که همه مواد مصرفی از زمان ورود به کارخانه تا لحظه تولید کنترل می‌شوند. تمامی مواد مصرفی با شماره سریال و کدهای مختلف وارد مرحله تولید می‌شوند و هر محصول در زمان تولید و بعد از تولید نیز با تأییدیه لابراتوار و گروه کنترل کیفیت کارخانه موردبررسی کامل قرار می‌گیرد تا به دست کاربر نهایی و مشتریان برسد.

تمامی محصولات در آزمایشگاه بسیار مجهز و پیشرفته مجموعه در کارخانه EDİRNE و از طریق تست‌های ارائه‌شده در جدول داده‌های METARIAL بررسی و تایید می‌شوند. محصولات پس از گذراندن این مراحل با مشخصات شرکت ما به‌عنوان تضمین گزارش انطباق سند حمل می‌شوند.

مهم‌ترین عوامل در بهبود کیفیت محصولات تولیدی شما کدام‌اند؟ آیا برنامه‌ای برای به‌روزرسانی و ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولات و خدماتتان دارید؟

مواد اولیه با کیفیت بالا در تولید ما نقش موثری دارد. به‌کارگیری آخرین فن‌آوری در دستگاه و قالب‌ها نیز از دیگر مواردی است که در تولید باکیفیت نقش مهمی ایفا می‌کند. مجموعه ما بهترین شرکت در کشور است که با دانش و تجربه بالا در طراحی و تولید قالب‌های خاص در این صنعت فعال هستیم. درحال‌حاضر ما بیشترین صادرات را به اروپا و تولیدکننده‌های داخلی داریم.

کیفیت قطعات پلاستیکی هارد پی.وی.سی و پلی امید چه میزان در کیفیت نهایی پنجره تاثیر دارد؟

محصولات ما ازجمله مواد رایج مورداستفاده در سیستم پنجره آلومینیومی است. همان‌طور که می‌دانید آلومینیوم دارای هدایت حرارتی بسیار بالایی است. سیستم آلومینیومی در برای جذب گرما و از بین بردن اثرات منفی به یک مانع حرارتی غیر رسانا نیاز دارد که مانع از هدایت حرارت آلومینیوم درونی و بیرونی شود که با روند اتصال به یکدیگر ارائه شده است. این موانع را می‌توان به‌عنوان پی.وی.سی یا پلی آمید استفاده کرد. بااین‌وجود، توصیه می‌شود از یک مانع حرارتی پلی آمیدی برای رسیدن به این پیوند استفاده شود. کیفیت محصول نهایی پلی آمید مورداستفاده به این دلیل با کیفیت مانع حرارتی ارتباط دارد. مانع حرارتی پلی آمید باید با بهترین مواد اولیه تولید شود و ازلحاظ فنی مناسب‌ترین اندازه باشد. کیفیت یک عنصر غیرقابل تعویض است. محصولات با کیفیت ضعیف راه‌حل موثر برای برش پروفیل آلومینیوم را فراهم نمی‌کنند. به همین دلیل کیفیت موانع حرارتی پلی آمید و موانع حرارتی پی.وی.سی باید بیشترین اهمیت را داشته باشند.

مهم‌ترین مشکلات فعلی صنف و فعالیت شما چیست و چه راهکاری برای برون‌رفت از این مشکلات پیشنهاد می‌دهید؟

مهم‌ترین مشکلات ما در این صنعت متاسفانه قیمت‌های رقابتی است. برخی از تولیدکنندگان به‌منظور کاهش هزینه‌ها، کیفیت مواد اولیه را نادیده گرفته، از ضخامت محصول نیز چشم‌پوشی کرده و محصولات بی‌کیفیتی را باقیمت پایین روانه بازار می‌کنند. به همین دلیل شما نمی‌توانید یک محصول با کیفیت را با هزینه خاص تولید کنید. ما از روز تاسیس کارخانه بر این نکته کاملا واقف بودیم که باید ازلحاظ کیفی و ساخت قالب از متریال بسیار خوب استفاده شود تا بتوانیم محصول نهایی باکیفیتی را به مشتریان و بازار ارائه کنیم.

آیا تبلیغات تاثیری در پیشرفت کسب‌وکار و رونق بازار شما دارد؟ بهترین تبلیغ را چه نوع تبلیغی می‌دانید؟

ما معتقدیم که بهترین تبلیغات، بالا بودن کیفیت محصولات است. به سایر همکاران نیز توصیه می‌کنیم مشتریان خود را از محصولات و مرجع خود آگاه کنید که بهترین تبلیغات برای شرکت شماست. در هنگام وارد شدن به بخش جدید باهدف تبلیغات آگاهی نام تجاری و فعالیت‌های تبلیغاتی مطمئن شوید چراکه این کار یک فرایند بسیار مطمئن و مهم است.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 127-اردیبهشت 97


ثبت نظر

ارسال