گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت طلا پروفیل ارس؛

ویتا نووا، پنجره‌ای روبه فردا

پنجره‌ایرانیان: شرکت طلا پروفیل ارس با برند «VITA NOVA» توسط مهندس محمدرضا میراب در منطقه آزاد ارس تاسیس شده است. میراب که از سال 1353 مقیم کشور آلمان است فارغ‌التحصیل رشته برق و انرژی است.
  • پنجشنبه 14 دی 1396 ساعت 9:44

وی تاکنون در رشته‌های متفاوتی ازجمله فعالیت‌های تولیدی، ماشین‌آلات و صنایع شیمیایی فعالیت کرده است. میراب همچنین یکی از پیشکسوتان صنعت یو.پی.وی.سی در کشور و مدیرعامل شرکت مشترک ایتالیا، آلمان، ترکیه و ایرانی با نام Consulting for Business in iran است. شرکت طلا پروفیل ارس در سال 1393 ثبت و تاسیس شده است. تجربه 33 ساله بنیان‌گذار شرکت طلا پروفیل ارس در کشور آلمان، پشتوانه این شرکت است که محصول خود را با نام تجاری «ویتا نووا» به معنای زندگی نو که تلفیقی از طراحی ایتالیایی و تکنولوژی آلمانی و اتریشی است، ارائه می‌کند. شرکت طلا پروفیل ارس این کارخانه را با ظرفیت سالانه 7500 تن شامل 6 خط تولید با دستگاه‌های cincinati و قالب‌های تکنوپلاست احداث کرده است و با بهره‌گیری از متخصصان اروپایی و ایرانی کیفیت محصول خود را تضمین می‌کند. نشریه پنجره‌ایرانیان در راستای معرفی شرکت‌ها و مدیران برتر صنعت یو.پی.وی.سی گفتگویی با مهندس محمدرضا میراب، مدیرعامل پرتلاش مجموعه ویتا نووا انجام داده است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

 ضمن معرفی کامل شرکت طلا پروفیل ارس، درباره سابقه و پیشینه فعالیت شرکت توضیح دهید.

شرکت طلا پروفیل ارس تولیدکننده پروفیل‌های یو.پی.وی.سی با نام تجاری VITA NOVA در اواسط سال 1393 پس از بررسی مناطق مختلف کشور در منطقه آزاد ارس جلفا، استان آذربایجان شرقی مراحل احداث کارخانه را آغاز کرد. این مجموعه طی 12 ماه با احداث سالن تولیدی و فضای اداری و پس از استقرار خطوط حرفه‌ای اکسترودر از کشور اتریش با نام تجاری Cincinnati فعالیت رسمی خود را از سر گرفت. این کارخانه با ظرفیت سالانه 7500 تن شامل 6 خط تولید و قالب‌های تکنوپلاست و با بهره‌گیری از متخصصین اروپایی و ایرانی کیفیت محصول خود را تضمین می‌کند. هم‌اکنون پروفیل ویتا نووا توسط نمایندگی‌های شرکت که در سراسر کشور دایر هستند محصولات کارخانه را به دست مشتریان می‌رسانند.

وضعیت فعلی بازار تولید پروفیل یو.پی.وی.سی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وضعیت فعلی بازار با اشاره به زحماتی که تولیدکنندگان عزیز با وجود تمامی مشکلات در تامین مواد اولیه و پروسه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی می‌کشند چندان رضایت‌بخش نیست و شرایط مطلوبی ندارد. البته این‌طور عنوان می‌شود که بازار با گذشت زمان پخته‌تر شده و ضریب اشتباهات پایین‌تر آمده است اما متاسفانه مهم‌ترین موضوع، مسئله اقتصاد است که اکثر همکاران را بر این داشته که با شرایط فروش طولانی و عدم دریافت نقدینگی تعادل بازار را بر هم بزنند و توقع مشتری را بالا ببرند که متاسفانه شاهد ریزش کارخانه‌های تولیدی در همین خصوص هستیم. زمانی که مواد اولیه به قیمت دلار و به‌صورت نقدی خریداری می‌شود هیچ توجیهی برای فروش به‌صورت اعتباری طولانی‌مدت وجود ندارد ولی ما مجبور هستیم به خاطر رعایت حال مصرف‌کننده و مشتری این شرایط را بپذیریم که متاسفانه در درازمدت باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای تولیدکننده می‌شود.

چه برنامه‌ای برای به‌روزرسانی و ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولاتتان دارید؟

با تجربه چندین ساله در تولید پروفیل یو.پی.وی.سی همواره سعی کرده‌ایم بهترین کیفیت را ارائه داده و پاسخگوی نیاز مشتری باشیم. استفاده از مواد اولیه مرغوب، دستگاه‌های استاندارد و تکنولوژی روز دنیا از اولویت‌های کاری مجموعه ویتا نووا بوده و در این زمینه از هیچ نوآوری و پیشرفتی غافل نمی‌شویم.

ارائه خدمات پس از فروش، گارانتی و بیمه در شرکت شما به چه صورت انجام می‌گیرد؟

به‌منظور تولید مطابق با استاندارد و استفاده از مواد اولیه مرغوب،‌ تمامی پروفیل‌های ویتا نووا دارای 25 سال ضمانت‌نامه کتبی هستند.

شرکت طلا پروفیل در چه مناطقی نمایندگی و انبار دارد؟

پروفیل ویتا نووا همیشه در دسترس است و نمایندگان این شرکت در سراسر کشور آماده سرویس‌دهی به بهترین نحو به مشتریان و مصرف‌کنندگان عزیز هستند.

شرکت شما به‌تازگی اقدام به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی (شوروم) کرده است. درباره این موضوع کمی توضیح دهید؟

این مژده را به همکاران عزیز مونتاژکار بدهم که با توجه به اهمیت کیفیت خدمات و سرعت عمل در سرویس‌دهی، ویتا نووا به‌تازگی در استان البرز انبار و دفتر فروش راه‌اندازی کرده است.

مهم‌ترین مشکلات فعلی صنف و فعالیت شما چیست و چه راهکاری برای برون‌رفت از این مشکلات پیشنهاد می‌دهید؟

به نظر ما مطرح کردن مشکلات با توجه به گذشت دو دهه از تولید پروفیل در کشورمان، راهکار مناسبی برای رفع آنها نیست اما اگر سیاست‌های پیش رو مبنی بر همیشه در دسترس بودن مواد اولیه برای تولیدکنندگان از جمله خرید از بورس، ثبات قیمت مواد اولیه و امنیت در سیستم بانکی (چک) باشد، همواره مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

نقش دولت و سیاست‌گذاری‌های آن را در بهبود شرایط تولید چگونه ارزیابی می‌کنید؟

امیدوارم ادارات و مسئولان ما موضوع اقتصاد مقاومتی را برعکس نفهمیده باشند و در مقابل فعالیت‌های اقتصادی و پیشبرد این کارها مقاومت نکنند، بلکه با همراهی و همکاری با کسانی که قصد فعالیت اقتصادی دارند در چرخش چرخ اقتصاد مملکت سهیم باشند. همه ما باید تلاش کنیم تا سطح سرمایه‌گذاری در کشور افزایش پیدا کند. اگر سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور شود بسیار خوب است اگر نیاید هم باید سرمایه‌گذاران داخلی را تشویق کنیم تا در صنایع تولیدی فعالیت کنند نه این‌که با سنگ‌اندازی باعث دلسردی آنها شویم.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 123-دی96


ثبت نظر

ارسال