گزارشی از گفتگوی پنجره ایرانیان با مدیران کاله کیلیت و نوید تجارت ارسام؛

کاله نشان امنیت و اطمینان

پنجره ایرانیان; شرکت معظم کاله کیلیت ترکیه بی‌شک یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت قفل و کلید و یراق‌آلات در و پنجره دنیاست که از سال‌های دور محصولات مختلف این شرکت در بازار داخلی ایران توزیع می‌شود.
  • دوشنبه 20 فروردین 1397 ساعت 3:46

کاله که سال‌هاست نام و فعالیتش را با شرکت نوید تجارت ارسام، دفتر مشترک‌المنافع کاله در ایران گره زده، روزبه‌روز بر وسعت فعالیت‌های خود در کشورمان افزوده است، تا جایی که امروز به‌سختی می‌توان تولیدکننده‏ای را در ایران یافت که با نام کاله آشنا نباشد. امروزه کاله در بازار یراق‌آلات جهان نیز به نامی پرآوازه تبدیل شده است. شرکت کاله کیلیت با بیش از شش دهه سابقه فعالیت در زمینه تولید قفل و یراق‌آلات در و پنجره، با راه‌اندازی کارخانه جدیدی در ترکیه به‌عنوان بزرگترین کارخانه اروپا، سهم قابل‌توجهی از بازار جهان را در اختیار گرفته است. این کارخانه معظم که در استانبول واقع شده است دارای بخش‌های مختلفی است که تمامی محصولات کاله را با جدیدترین تکنولوژی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های مدرن تولید و به اقصی نقاط دنیا صادر می‌کند. شرکت نوید تجارت ارسام به‌منظور معرفی این مجموعه بزرگ صنعتی و به درخواست شرکت کاله جمعی از صنعتگران و فعالان صنعت در و پنجره کشور را برای بازدید از کارخانه جدید کاله به کشور ترکیه دعوت کرد که مدیریت نشریه پنجره ایرانیان نیز در این سفر حضور داشت. گفتنی است، گزارش مفصل این بازدید در شماره 124 نشریه پنجره ایرانیان منتشر شده است.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

در خلال فرصت به دست آمده گفتگویی با آقایان شفق اوزان، مدیرعامل کاله کیلیت و علی خرم، مدیرعامل شرکت نوید تجارت ارسام ترتیب دادیم که گزارش زیر ماحصل این گپ و گفت است:

شفق اوزان، مدیرعامل کاله کیلیت:

هدف کاله، ارائه خدمات شایسته به مردم بزرگ ایران است

آقای شفق اوزان در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز خوشحالی از علاقه و شناخت مردم ایران نسبت به برند کاله، اظهار داشت: از علاقه مردم ایران به نشان تجاری کاله بسیار خوشنود هستم و امیدوارم این بازدیدها و ارتباطات دوجانبه دستاوردهای راهگشایی برای ما داشته باشد و موجب پیشرفت و بهبود عملکرد دفتر مشترک‌المنافع ما در ایران شود. شرکت کاله کیلیت برندی با سابقه 65 ساله است که محصولات تولیدی آن بیش از60 سال است که در ایران توزیع می‌شود و با استقبال مصرف‌کنندگان ایرانی روبه‌رو بوده است. مردم ایران و ترکیه همواره روابط بسیار نیکو و مستحکمی با یکدیگر داشته‌اند و این موضوع باعث شده محصولات کاله تصویر خوبی در ذهن مردم ایران داشته باشد و بازار ایران نیز نسبت به این محصولات استقبال مناسبی نشان دهد.

اوزان در خصوص بازدید هیات ایرانی از کارخانه کاله گفت: ما در مجموعه کاله وظیفه خود را، ارائه عالی‌ترین سطح کیفیت و عرضه قابل‌اتکاترین محصولات می‌دانیم و تلاش بی‌وقفه ما در تمامی مراحل کار، برای حصول اطمینان از به وقوع پیوستن این مسئله است. یکی از اصلی‌ترین دلایل ما برای ترتیب دادن این بازدید این است که دریابیم چگونه می‌توانیم خدمات موثرتری را در امر فروش و ارائه خدمات شایسته به مردم بزرگ ایران عرضه کنیم و عملکرد خود را بهبود بخشیم. رویکرد ما در گروه صنعتی کاله کیلیت، شناسایی عرضه و تقاضا یعنی دامنه نیازهای بازار و ارائه راهکارهای منطبق با این نیازها در گستره توانمندی‌هایمان است. بر اساس همین استراتژی گروه صنعتی کاله کیلیت اقدام به احداث بزرگترین و پیشرفته‌ترین کارخانه تولیدی اروپا در زمینه سیستم‌های امنیتی و محصولات مرتبط با تامین امنیت کرده است .

 اوزان در ارتباط با کارخانه جدید کاله و استراتژی حضور در بازارهای جهانی اظهار کرد: پیشرو بودن یک شرکت در بازارهای جهانی، مسئولیت‌های بزرگی را در ارتباط با نوع برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی آینده، پیش ‌روی آن مجموعه قرار می‌دهد. آینده‌نگری و تدوین استراتژی راهبردی منطبق با آن، ما را بر آن داشت تا با سرمایه‌گذاری برای احداث بزرگترین و پیشرفته‌ترین کارخانه یکپارچه اروپا اقدام کنیم. این کار ضمن ارتقاء دو برابری ظرفیت تولید مجموعه کاله در زمینه تولید قفل و کلید و یراق‌آلات در و پنجره با بهره‌گیری از آخرین روش‌های بهبود کیفیت و استقرار مناسب‌ترین سیستم تحقیق و توسعه، افق روشنی را پیش‌روی آینده مجموعه و صنعت قرار داده است.

وی افزود: کاله یک نشان تجاری شناخته شده و موجه در اروپا، کشورهای حوزه آسیای میانه، شمال آفریقا، خاورمیانه و کشورهای همسایه بوده و نام آن همواره مترادف با اطمینان و امنیت بوده است. سهم کاله از مجموع درآمدهای حاصل از صادرات یراق‌آلات ترکیه، 50 درصد است که از فروش در بیش از 100 کشور دنیا به دست آمده است. این سهم که تنها با به‌کارگیری 50 درصد ظرفیت تولید کارخانه جدید میسر شده کاله را در رتبه اول شرکت‌های صادرکننده یراق‌آلات ترکیه قرار داده است، از این‌رو محرز است که ما به دنبال کسب سهم بیشتر، به‌ویژه در بخش صادرات هستیم و در این راه به چیزی کمتر از تبدیل شدن به برندی پیشرو در بازارهای هدف صادراتی‌مان رضایت نخواهیم داد.

 اوزان پیرامون سمت‌وسوی حرکت کاله و چشم‌انداز آینده صنعت در و پنجره در جهان با توجه به تمرکز کاله در امنیت ساختمان‌ها گفت: افزایش جمعیت جهان، فعالیت‌های مرتبط با صنعت ساختمان مانند در و پنجره را نیز گسترش داده است. این رشد جمعیت با گسترش فضای زندگی و افزایش مصرف انرژی در این فضاها همراه شده است؛ بنابراین طبیعی است که صرفه‌جویی در انرژی مصرفی جهت کاهش هزینه‌های خانوار، آنها را به‌سوی بهره‌گیری از سیستم‌های عایق‌بندی در و پنجره و بهینه‌سازی مصرف انرژی سوق ‌دهد. بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در جهت غلبه بر مشکلات تازه نقش اساسی دارد. از جمله این اتفاقات که امروزه در بازار شاهد آن هستیم استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه برای ایجاد خانه‌های هوشمند است. ما نیز در تیم تحقیق و توسعه کاله این رویکرد را مدنظر قرار داده و به دنبال ارائه راهکارهای نوین هستیم. تیم حرفه‌ای تحقیق و توسعه ما به‌طور مداوم محصولاتی را تولید می‌کند که نیازهای امنیتی را بر اساس راه‌حل‌های ارائه شده توسط جدیدترین تکنولوژی‌ها تامین می‌کنند. تعداد زیادی از این موارد خلاقانه و نوآورانه توسط تیم تحقیق و توسعه کاله تولید شده است و ما در حال برنامه‌ریزی برای زمان‌بندی ارائه آنها در بازارهایی نظیر ایران هستیم.

مدیر عامل کاله کیلیت در خصوص ارزیابی خود از استقبال مردم ایران از خدمات شرکت نوید تجارت ارسام و آینده تعامل و همکاری با این شرکت اظهار کرد: شرکت نوید تجارت ارسام تنها دفتر مشترک‌المنافع ما در عرضه و توزیع یراق‌آلات در و پنجره و قفل‌های هوشمند، در‌های ضد سرقت و وکیل قانونی شرکت کاله کیلیت در ایران به شمار می‌آید. سیستم نظارتی ما که بر اساس برنامه جامع مدیریت ارتباط با مشتریان فعالیت می‌کند و به‌طور مستقیم در حال بازبینی و نظارت بر عملکرد دفاتر و نمایندگان ما در سرتاسر دنیاست، در گزارشات دوره‌ای خود، پیوسته از رضایت مشتریان از همکاری با شرکت نوید تجارت خبر داده است. تحقیقات میدانی ما نیز این موضوع را تایید کرده است، لذا ما ضمن ابراز خوشحالی از چنین عملکردی از زحمات مدیریت و تیم حرفه‌ای و معتبر نوید تجارت ارسام در راستای شناساندن نام کاله کیلیت و ارائه کالا و خدمات به شرکای تجاری‌مان در ایران کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آوریم.

شفق اوزان در پایان خاطرنشان کرد: ما همچنان در حال توسعه و رشد کسب‌وکار خود در ایران با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه و باکیفیت به کمک شرکت نوید تجارت ارسام هستیم. این نوید را به شرکای تجاری خود در ایران می‌دهیم که کاله کیلیت و نوید تجارت ارسام تمام سعی خود را در ارائه بهترین خدمات به شما خواهد کرد.

علی خرم، مدیرعامل نوید تجارت ارسام:

موفقیت کاله، مرهون اعتماد شبکه مشتریان است

علی خرم، مدیرعامل شرکت نوید تجارت ارسام، دفتر مشترک‌المنافع کاله کیلیت در ایران، در خصوص نحوه شروع همکاری این شرکت با مجموعه بزرگ کاله کیلیت ترکیه و شیوه متفاوت این همکاری گفت: ایده شکل‌گیری نحوه تازه‌ای از تعامل و همکاری میان یک شرکت ایرانی و یک مجموعه تولیدی خارجی به دلیل وجود کمبودها و خلاهای فراوان در امر تجارت و بازرگانی، قبل از شروع همکاری با کاله در ذهن ما ایجاد شده بود. یافتن چنین طرح و قالب جدیدی از همکاری که قبلا توسط هیچ شرکت دیگری تجربه نشده بود، ما را بر آن داشت تا با نگارش طرحی دقیق و جامع که دربرگیرنده تمام ابعاد و موضوعات مرتبط با این فرم تازه باشد، با احتیاط و دقت بیشتری قدم برداریم. از این‌رو با برگزاری جلسات متعدد و انجام ساعت‌ها کار کارشناسی و بررسی ابعاد حقوقی طرح تهیه‌شده، سرانجام تصمیم بر این شد که با تکیه‌ بر منافع مشترک، اعتماد دوجانبه و با هدف همکاری بلندمدت به عضویت گروه بین‌المللی کاله کیلیت درآمده و دفتر مشترک‌المنافع این شرکت را در ایران افتتاح کنیم.

مدیرعامل نوید تجارت ارسام پیرامون دلایل موفقیت این شرکت در ارائه خدمات و محصولات باکیفیت به مشتریان عنوان کرد: چیزی را که شما از آن به‌عنوان موفقیت یاد می‌کنید، ما آن را پیش از آن‌که ماحصل عملکرد و تلاش خودمان بدانیم مرهون اعتماد شبکه مشتریانمان می‌دانیم. در طول سال‌های گذشته تلاش تیم نوید تجارت ارسام و کاله کیلیت سیاست برابر در تعاملات خود با مشتریان بوده است. ازجمله راهکارهای موثر در ایجاد این اعتماد متقابل ارائه خدمات بدون حدومرز، آموزش رایگان و حمایت و پشتیبانی فنی از مشتریان در پروژه‌های بزرگ بوده است. ضمن این‌که تلاش‌های مستمر همکاران ما در دپارتمان تحقیق و توسعه کاله کیلیت در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات و طراحی قطعات بادوام و کارایی بالا نیز نباید از نظر دور بماند.

خرم با اشاره به ثبات کیفیت و قیمت محصولات کاله گفت: ایجاد ثبات در حفظ قیمت و کیفیت ارائه کالا و خدمات جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران مجموعه از همان ابتدای شروع به کار دفتر کاله در ایران بوده است. شرکت نوید تجارت برای اولین بار در تاریخ صنعت، توانست در بیش از 700 روز فعالیت، قیمت محصولات خود را ثابت نگه‌داشته و حتی با تصمیم مستقیم مدیرکل صادرات، 10 درصد نیز در 6 ماهه اول سال 95 کاهش قیمت داشته باشد. این موضوع با توجه به نوسانات ارز در طول سال‌های گذشته و تغییرات قیمتی سایر برندها برای ما بسیار بااهمیت است چراکه معتقدیم شبکه مصرف‌کنندگان یراق کاله می‌بایست در خرید و استفاده از محصولات ما امنیت سرمایه‌گذاری و انبار داشته باشند و این جز با ثبات قیمتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

خرم کیفیت یراق‌آلات عرضه‌شده توسط شرکت نوید تجارت ارسام را تحت استانداردهای اخذشده کاله کیلیت دانست و افزود: نام شرکت کاله مترادف با اطمینان و امنیت است و حفظ و ارتقاء کیفیت، اصلی ناگسستنی در استراتژی کاله است. کاله به همین منظور محصولات تولیدی خود را به‌صورت منظم و منطبق بر بالاترین سطح استانداردهای جهانی و منطقه‌ای مورد آزمایش قرار می‌دهد. همه مواد اولیه به‌کار رفته جهت تولید محصولات، پس از ورود به کارخانه و حین استفاده در فرایند تولید تست شده و محصول نهایی نیز در آزمایشگاه بزرگ کاله با دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های نوین مورد آزمون قرار می‌گیرد تا در مراجع بین‌المللی نظیر IFT نیز به‌راحتی از پس سخت‌ترین آزمایش‌ها برآمده و مورد تایید قرار گیرند. همین عوامل سبب شده تا کاله کلیه یراق‌آلات خود را 10 سال از تاریخ تولید حک‌شده بر روی محصولات گارانتی کند.

خرم با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید یراق‌آلات اروپا توسط گروه بین‌المللی کاله در خصوص اهداف این کار و تاثیر آن بر حضور محصولات این برند در ایران گفت: افزایش تقاضای بازار به دلیل کیفیت بالای محصولات کاله باعث شد تا مجموعه کاله به فکر افزایش ظرفیت تولید بیفتد. این موضوع در کنار عواملی نظیر حفظ کیفیت طراحی و ساخت محصولات جدید، ارتقاء سطح تکنولوژی تولید و لزوم حضور در سطح اول رقابت با رقبای هم‌تراز بین‌المللی سبب شد که برنامه عملیاتی ساخت کارخانه جدید کاله در فضایی به وسعت 320 هزار مترمربع طراحی و با تصمیم هیات ‌مدیره به‌سرعت وارد فاز اجرایی شود. احداث این پروژه عظیم با سرمایه‌گذاری چند میلیون دلاری در سال 2014 آغاز و در ژانویه 2018 با استقرار کلیه ماشین‌آلات و پس از انجام آزمایش‌ها و کالیبراسیون دستگاه‌ها به پایان می‌رسد. با ساخت این مجموعه عظیم، ظرفیت تولید محصولات کاله 5 برابر افزایش‌ یافته، علاوه بر آن امکان تولید محصولات جدید نیز فراهم شده که به‌زودی در نمایشگاه‌های جدید این گروه در ایران از این محصولات رونمایی خواهد شد.

مدیر دفتر مشترک‌المنافع کاله با اشاره خدمات آموزشی کاله کیلیت برای تیم فنی و فروش نوید تجارت ارسام و برنامه‌هایی که برای به‌روز نگه‌داشتن سطح دانش فنی و مهارت همکاران ارائه می‌دهد عنوان کرد: مباحث آموزش همواره یکی از دغدغه‌های اساسی مدیران مجموعه کاله بوده و از نخستین روزهای شروع همکاری ما نیز مورد توجه ویژه بوده است. بر همین اساس مطابق بندهایی از قرارداد، کلیه دفاتر ملزم به طی دوره‌های آموزشی در محل دپارتمان فنی و آموزش کاله بوده و می‌بایست با معرفی یک نفر به‌عنوان مدیر فنی به‌صورت تخصصی پیگیر مباحث مربوط به این حوزه باشند. تاکنون 4 دوره فنی به‌صورت سالانه در طی 4 سال اخیر در محل کارخانه برپا شده و کلیه آموزش‌های داده‌شده عینا به تیم فروش و انبار در ایران منتقل شده است. برنامه بازدید جمعی از همکاران کاله در ایران ‌که پاییز سال 96 در دو گروه جداگانه با سفر به ترکیه از کارخانه تازه تاسیس این مجموعه دیدن کردند در همین راستا صورت گرفته است.

خرم پیرامون معیارهای فنی انتخاب یراق‌آلات باکیفیت و استاندارد گفت: پیشنهاد کارشناسی و فنی ما به تولیدکنندگان، مراجعه به اسناد، اطلاعات و نتایج آزمایش‌های مراجع معتبر در این زمینه است. ازآنجاکه مراجع ذی‌صلاحی نظیر IFT و یا RAL آلمان محدودیتی در انتشار اسناد مربوط به آزمایش‌های انجام‌شده بررسی یراق‌آلات و سایر محصولات ندارند، لذا تولیدکنندگان عزیز می‌توانند از عرضه‌کنندگان بخواهند نسبت به ارائه آنها اقدام کنند. بازهم تاکید می‌کنم که در بسیاری از موارد فقط یک برگه که تنها گواهی ثبت‌نام آن محصول برای طی مراحل آزمایش در آن مرجع بین‌المللی است، به‌عنوان گواهینامه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد که این خود به وجود آورنده شبهاتی در این عرصه است، لذا طلب کردن کلیه مراحل آزمون یراق‌آلات می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد. علاوه بر این مقایسه فیزیکی یراق‌آلات و تست نمونه محصولات توسط عوامل تولید کارگاه‌ها می‌تواند در این خصوص کمک کننده باشد.

مدیرعامل شرکت نوید تجارت ارسام تدوین استانداردهای یراق‌آلات در و پنجره با در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی را ضروری دانست و در خصوص سازوکارهای موسسه استاندارد در تدوین استانداردها نیز عنوان کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از سوی برخی شرکت‌های مرتبط و غیر مرتبط برای نفوذ در سازمان استاندارد و تدوین استاندارد ملی یراق‌آلات صورت گرفته که هر بار بنا به دلایل مختلف و عمدتاً به دلیل عدم اشراف به مباحث فنی و تلاش برای گنجاندن تفاسیر منفعت‌طلبانه در بندهای استاندارد مسکوت مانده است. در زمستان سال 1395 تیم فنی نوید تجارت به دعوت اداره ملی استاندارد ایران در جلسه این سازمان شرکت و با ارائه اسناد، توضیحات جامع و پیگیری مجدانه، تدوین استاندارد ملی منطبق بر استانداردهای جهانی و منطقه‌ای ذی‌ربط را، تنها راه منطقی عادلانه و صحیح در این خصوص دانست که پیشنهاد این مجموعه با مساعدت مدیریت محترم کارگروه رسیدگی به استاندارد یراق‌آلات در دستور کار قرار گرفت.

خرم در پایان گفت: تمامی فعالان صنعت در مورد آثار و نتایج به‌کارگیری متون استاندارد اتفاق‌نظر دارند. همه دلسوزان و دست‌اندرکاران صنعت باید برای حل این معضل با همکاری هم و به‌دوراز رفتارهای مغرضانه در تدوین استاندارد ملی کمک‌حال سازمان استاندارد باشند. در خصوص بازار نیز ما معتقدیم که گذشت زمان عرضه‌کنندگان کالاهای بی‌کیفیت را از بازار حذف خواهد کرد، امری که در طی سالیان گذشته بارها شاهد آن بوده‌ایم که برندهای بی‌کیفیت و فاقد استاندارد وارد بازار شده با قیمت‌های پائین مدت‌زمان محدودی را در بازار ادامه حیات دادند و پس‌ازآن تبعات ناشی از به‌کارگیری‌شان سبب شده، تولیدکنندگان، این برندها را خودبه‌خود از چرخه تولید خارج کنند.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 125 و 126-اسفند96


ثبت نظر

ارسال