بازدید اختصاصی پنجره ایرانیان از مجموعه مانی‌وین؛

مانی‌وین، دنیای رنگارنگ پنجره‌ها

  • پنجشنبه 15 تیر 1396 ساعت 17:55

نام مانی‌وین را که می‌شنوی اولین چیزی که بعد از لمینیت و رنگ به ذهنت می‌آید حضور جمعی زنانه است که برای کار کردن در دنیای پررنگ و لعاب و شاداب لمینیت و رنگ مناسب به نظر می‌رسد. ظرافتی که در این کار لازم است و قدرت ریزبینی و توجه به جزئیات که از خصوصیات بارز زنانه است، دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مجموعه مانی‌وین مجموعه موفقی در صنعت نسبتا نوپای لمینیت و رنگ پروفیل‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیوم کشور باشد. به روال دیرین نشریه پنجره‌ایرانیان، بازهم به سراغ یکی از مجموعه‌های موفق صنعت در و پنجره و صنایع وابسته رفتیم تا پای صحبت مدیر و کارمندانش بنشینیم و از روزهای گذشته و سختی‌های رکود بازار و روزهای آینده و امید به گشایش و رونق حرف بزنیم. این بار اگرچه حرف‌های خانم پندآموز، مدیرعامل شرکت مانی‌وین مثل همیشه شیوا و شنیدنی بود اما تصمیم گرفتیم تا در خلال بازدید از کارگاه و سرک کشیدن به گوشه و کنار آن، ضمن شنیدن توضیحات خانم پندآموز، تصاویر بخش‌های مختلف کارخانه را نیز ثبت کنیم. این گزارش حاصل گپ و گفت با مدیر مجموعه مانی‌وین و گشت‌وگذار در بخش‌های مختلف این کارخانه است که مشروح و تصاویر آن را باهم می‌بینیم و می‌خوانیم:

  برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

معرفی مانی‌وین

مجموعه مانی‌وین ازجمله مجموعه‌های فعال درزمینه لمینیت و رنگ پروفیل یو.پی.وی.سی و آلومینیوم در کشور است که به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی کار می‌کند. این مجموعه که فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرده است هم‌اینک با داشتن تیم کاری متخصص در دو بخش لمینیت و رنگ با پشتیبانی گروه بازاریابی و فروش حرفه‌ای و همچنین مدیریتی جدی و پرتلاش گام‌های بلندی برای رسیدن به قله‌های موفقیت برمی‌دارند. گفتنی است، گروه لمینیت مانی‌وین که آموزش‌های مربوطه را در بهترین و مدرن‌ترین کارگاه‌های کشور ترکیه فراگرفته‌اند، هم‌اکنون با بیش از چهار سال تجربه موفق در کار لمینیت، یکی از باتجربه‌ترین و مطمئن‌ترین تیم‌های لمینیت‏کار در صنعت در و پنجره هستند. علاوه بر این، طی سال‌های گذشته بارها از متخصصان و کارشناسان آلمانی دعوت شده تا با حضور در مجموعه مانی‌وین، شیوه اجرای کار و رمپینگ دستگاه‌ها و گروه فنی لمینیت مانی‌وین را بررسی کرده و نکات ضعف را برطرف کنند. حضور سه نیروی متخصص در بخش کنترل کیفی کارگاه‌های لمینیت و رنگ مانی‌وین گواه دیگری بر اهمیت کیفیت در این مجموعه است. اهداف بلندمدتی که برای مجموعه مانی‌وین تصور شده است بر به‌کارگیری آخرین تکنولوژی‌ها، دستگاه‌ها، نیروی کار فنی و مدیریتی جامع برای دستیابی به کیفیتی بی‌نقص و یگانه تاکید دارد. پس شعار «کیفیت را ارزان نخرید» بی‌دلیل بر تارک پیشانی مجموعه مانی‌وین حک نشده است.

 

حجم تولید و ظرفیت کاری مانی‌وین

ظرفیت کاری مجموعه مانی‌وین با عملکرد یک تیم 20 نفره در دو شیفت کاری روزانه برابر با 600 شاخه پروفیل یو.پی.وی.سی است. مانی‌وین از سراسر کشور مراجعه‌کننده و مشتری دارد و هم‌اینک که با تمام توان و ظرفیت کاری در حال فعالیت بوده همواره از سفارش‌های رسیده عقب است؛ البته این مجموعه تلاش بی‏وقفه‏ای را برای آماده‌سازی و تحویل به‌موقع کار به خرج می‌دهد.

 

واحد رنگ مانی‌وین

بخش رنگ مجموعه مانی‌وین کمتر از یک سال است که فعال شده و در همین مدت با کوشش نیروهای فنی و هدایت کارشناسان و مدیریت مجموعه توانسته است موفقیت‌های خوبی از نظر سطح کیفی و استاندارد به دست آورد. استفاده از فناوری نانو در واحد رنگ مانی‌وین ازجمله مواردی است که در راستای افزایش سطح کیفی کار و رعایت استانداردهای فنی صورت گرفته است. این کار همچنین برای حفظ سلامتی کارگران رنگ‌کار که با مواد شیمیایی موجود در رنگ سروکار دارند بسیار لازم و ضروری است. مجموعه مانی‌وین تلاش دارد در همه جوانب کار از به‌روزترین و مدرن‌ترین فناوری‌های موجود در بازار دنیا استفاده کند و در این راه از هیچ کوششی مضایقه نمی‌کند. به همین دلیل مجموعه مانی‌وین کلیه رنگ‌ها و مواد موردنیاز بخش رنگ را از برندهای معتبر کشورهای اروپایی تهیه می‌کند. رنگ کردن پی.وی.سی به دلیل مواد خاص تشکیل‌دهنده و چربی که روی سطح آن وجود دارد از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان به‌راحتی به رنگ دلخواه روی آن دست پیدا کرد. رنگ و رزین‌های مورد استفاده در واحد رنگ مانی‌وین از کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، آمریکا و ترکیه تهیه شده و با دستورالعمل ویژه کارشناسان مانی‌وین، رنگ و پوشش نهایی ترکیب و اجرا می‌شود.

 

تفاوت رنگ و لمینیت

شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که رنگ بهتر است یا لمینیت؟ واقعیت این است که این سوال به‌نوعی قیاس مع‌الفارق است چراکه رنگ و لمینیت دو فناوری مجزا از هم هستند که بر روی یک سطح مانند یو.پی.وی.سی یا آلومینیوم پوشش ایجاد می‌کنند. رنگ و لمینیت را نمی‌توان باهم مقایسه کرد، بلکه ما از کنار هم گذاشتن این دو روش، قدرت انتخاب بیشتری به مشتری می‌دهیم. این‌که با توجه به نوع پنجره، نما و معماری خاص بنا و همچنین نیاز و سلیقه مشتری از کدام‌یک از این دو متریال استفاده شود امکانی است که مجموعه مانی‌وین برای ایجاد تنوع در کار و رضایت خاطر بیشتر مشتری از آن بهره می‌برد. این دو روش به‌نوعی مکمل یکدیگر نیز هستند از سویی به دست آوردن برخی رنگ‌ها که لمینیت آن وجود دارد کاری بسیار سخت و گاهی نشدنی است و از سوی دیگر برخی رنگ‌هایی که با ترکیب و پاشش در کارگاه به دست می‌آیند لمینیت آنها وجود ندارد.

استاندارد در مانی‌وین

بحث استاندارد در مجموعه مانی‌وین به شکل نظارتی است که با دقت و وسواس زیاد همواره روی تمامی بخش‌ها و افراد وجود دارد. تمامی کارگران مانی‌وین از میزان حساسیت‌ها، ریزبینی‌ها و دقتی که مدیریت مجموعه بر روند کار دارد آگاه هستند و این مسئله مانند یک استاندارد اجباری لازم‌الاجرا، همواره آویزه گوش همه مجموعه است. ما در مجموعه مانی‌وین خودمان را محدود به استانداردها نکردیم که به‌صرف در اختیار داشتن فلان استاندارد دیگر کار ما خوب است و نیازی به بهتر شدن نداریم. یک مجموعه موفق مجموعه‌ای است که همواره خودش برای خودش استاندارد و دستورالعمل جدید تعریف کند و برای رسیدن به آن استاندارد تلاش کند. توجه به کار گروهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این کار بسیار ضروری است. تمامی افراد مجموعه مانی‌وین به کار گروهی اعتقاد دارند و رسیدن به جایگاهی بالا در صنعت لمینیت و رنگ پروفیل را منوط به رعایت اصول کار تیمی می‌دانند. اگر هرکدام از افراد و اجزاء مجموعه کار خود را به‌درستی انجام دهند می‌توان انتظار داشت که نتیجه قابل قبولی در پایان به دست آورد.

کنترل کیفی، گارانتی و خدمات پس از فروش

تمامی محصولات پس از اتمام کار، در سه مرحله و توسط سه کارشناس از نظر کیفی کنترل می‌شوند و کوچک‌ترین موارد با دقت فراوان بررسی و رفع می‌شوند. تست‌هایی مانند تست ضربه که به‌منظور بررسی میزان مقاومت رنگ در مقابل ضربه و ریزش انجام می‌شود، تست بلند شدن که با ابزار مخصوص و نوارچسب برای آزمون قدرت چسبندگی و مقاومت در برابر بلند شدن رنگ صورت می‌گیرد و تست‌هایی که هرکدام قسمتی از کیفیت کار را بررسی می‌کنند باعث می‌شوند تا محصول نهایی با میزان اطمینان بالا و درصد خطای پایین به دست مشتری برسد. این کار همچنین باعث می‌شود تا مجموعه نسبت به گارانتی و تضمین کیفیت کار با خیالی آسوده‌تر عمل کند. بر همین اساس تمامی محصولات لمینیت و رنگ مانی‌وین از گارانتی 10 ساله برخوردارند. این گارانتی شامل مواردی مثل بلند شدن رنگ، خدشه‌پذیری رنگ، ریزش رنگ، رنگ‌پریدگی و... می‌شود. رنگ‌های مورد استفاده مانی‌وین طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تهیه‌شده‌اند لذا برای تمامی موارد فوق گارانتی و ضمانت‌نامه 10 ساله ارائه می‌شود.

کلاس‌های آموزشی و ارتقاء سطح علمی در مانی‌وین

مانی‌وین همواره نسبت به آموزش کارگران و نیروهای فنی خود اهتمام ویژه‌ای دارد و موفقیت یک مجموعه را بدون رشد علمی و فنی نیروهای کاری آن مجموعه میسر نمی‌بیند. در همین راستا هرساله برنامه‌های آموزشی متنوعی شامل برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی، سفرهای علمی به کارخانه‌های داخل و خارج کشور، تهیه جزوه‌های آموزشی و... در دستور کار خود دارد. مانی‌وین معتقد است علاوه بر این فعالیت‌ها لازم است که افراد جامعه نیز نسبت به مسائل عمومی و تا حدودی فنی رنگ‌کاری و لمینیت در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیومی اطلاع داشته باشند چراکه بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که می‌شود پروفیل یو.پی.وی.سی را رنگ یا لمینیت کرد! به همین خاطر برنامه‌هایی داریم تا اقشار مختلف جامعه را نسبت به این صنعت آگاه کنیم چراکه هرچه جامعه آگاه‌تر باشد کار ما راحت‌تر خواهد بود.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 117-تیر 96 


ثبت نظر

ارسال