رضا حسینی مدیرعامل آلتین پلیمر ایرانیان:

پروفیل جدید در راه است

پنجره‌ایرانیان؛ آن‌طور که در سوابق شرکت آلتین پلیمر ایرانیان آمده، این شرکت در سال 1392 ثبت شده و فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل‌های دروپنجره یوپی‌وی‌سی با برندهای «اوروین» و «آلتین پروفیل» آغاز کرده است. آلتین پلیمر ایرانیان فعالیت خود را با تولید پروفیل‌های سری لولایی آغاز کرد و هم‌زمان خط تولید لاستیک‌های درزگیر دوجزئی را نیز به خطوط تولیدش افزود. به گفته مدیرعامل آلتین پلیمر ایرانیان: این مجموعه برای تکمیل محصولات خود تولید پروفیل‌های سری کشویی را نیز در سال 1399 آغاز کرد و پس از آن نیز پروفیل‌های پوشش سقف پارکینگی نیز به سبد محصولات این مجموعه اضافه شده است.
  • سه شنبه 9 مرداد 1403 ساعت 20:13

 از ویژگی‌های این مجموعه صنعتی آزمایشگاه کنترل کیفی آن است که با داشتن دستگاه‌های مختلف تست پروفیل، قادر به انجام کلیه آزمون‌های مربوطه است، شرکت آلتین پلیمر ایرانیان علاوه بر نشان استاندارد ملی موفق به دریافت گواهی ISO9001 و CE اروپا نیز شده است.

در روزهای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه دروپنجره، فرصتی دست داد تا با رضا حسینی، مدیرعامل این مجموعه به گفتوگو بنشینیم، مشروح این گفتوگو در ادامه آمده است:

 

اگر موافق باشید برای آغاز بحث درباره مجموعه آلتین پلیمر ایرانیان صحبت کنیم. خوب است پاسخ این سوال که چه میکنید را از زبان خودتان بشنویم...

مجموعه آلتین پولیمر ایرانیان، مجموعه ناآشنایی نیست و بیشتر اهالی صنعت با آن آشنا هستند. ما در زمینه تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی و گالوانیزه‌های تقویتی فعالیت داریم. پروفیل‌های ما از نظر کیفیت پروفیل‌های مناسبی هستند و از همان آغاز تولید نیز سعی‌مان همیشه بر این بوده است تا تولیداتمان دارای کیفیت خوبی باشد. ما در آلتین پولیمر ایرانیان بیش از هر چیز به شان برندی که با آن تولید می‌کنیم می‌اندیشیم به همین دلیل تمام سعی‌مان این است بیشتر، کیفیت محصول را در نظر بگیریم تا عواید مادی و سودی که از تولید و فروش آن حاصل می‌شود. مادر دوره اخیر تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم در ابعاد مختلف مجموعه را توسعه دهیم.

این توسعه در چه زمینههایی بوده است؟

هر آنچه که در ارتباط با بهبود کیفیت و ارتقای سطح تولید باشد. به عنوان نمونه یکی از زمینه‌ها این بوده است که توانسته‌ایم قالب‌هایمان را توسعه دهیم و قالب‌های جدیدی وارد چرخه تولید کنیم. ما تعدد قالب‌ها را افزایش داده‌ایم و قالب‌های کمکی در چرخه تولید را تکمیل کرده‌ایم. علاوه بر آن قالبی برای سقف پارکینگ‌ها طراحی و به روند تولید اضافه کرده‌ایم. ما تنوع پروفیل‌های لمینت را افزایش داده‌ایم. در زمینه بهبود آب‌بندی‌ پروفیل‌ها، با استفاده از لاستیک‌های مناسب، این بخش را بهبود بخشیده‌ایم و سعی کرده‌ایم مشکلاتی که در روند تولید در این زمینه وجود داشته را شناسایی کنیم و آن را بهبود بخشیم.

شما در شانزدهمین نمایشگاه در وپنجره حضور پیدا کردهاید. یکی از سوالاتی که از تولیدکنندگان میشود این است که آیا برگزاری نمایشگاهها، میتواند به صنعت کمک کند یا خیر؟ نظر شما چیست؟

پیش از هر چیز باید بر این نکته تاکید کنم که برگزاری نمایشگاه در دوره‌های پیش و قبل از بروز همه‌گیری کرونا، بهتر از  امروز بود. یکی از دلایلش به نظر من این است که تعداد برندها یا شرکت‌های تولیدکننده پروفیل در آن زمان کمتر از این میزان فعلی بود و بازار آن روز، بازار وسیع و بازتری بود. به هر دلیل امروز وضعیت نسبت به گذشته تغییر کرده است و مشتریان در پی استفاده از پروفیل‌های اکونومی هستند. به همین دلیل بازار از نظر ما کمی افت پیدا کرده است به این دلیل که کیفیت دیگر عنصر مهم و تعیین کننده در بازار نیست. شرایط امروز طوری شده است که بر تولیدکنندگان قدیمی‌تر که محصولات با کیفیت استاندارد بالا تولید می‌کنند، فشار می‌آید.

دلیل این وضع چیست؟

دلیل خیلی مبهم نیست. واضح است که وقتی برخی محصولاتی تولید می‌کنند که کیفیتی بالا دارند، به همان نسبت نیز از نظر قیمت، بالاتر هستند به همین دلیل تولیدات آنها نسبت به محصولاتی که قیمت کمتری دارد (به این دلیل که به جای کیفیت قیمت جایگزین شده است)، از استقبال کمتری برخوردار می‌شوند و به طور طبیعی فشار بیشتری را تحمل می‌کنند. اتفاقی که اکنون افتاده این است که جای این پروفیل‌های با شخصیت را پروفیل‌هایی کم‌کیفیت گرفته است که برخی از آنها هم حتی در نمایشگاه حضور دارند و به طور طبیعی به دلیل ویژگی‌های محصولشان، از امثال ما بسیار راحت‌تر کار می‌کنند.

نمایشگاه شانزدهم برگزار شده و احتمالاً شما در سنوات قبل نیز شرکت کردهاید درست است؟

بله ما 4 سال پیش و قبل از آن، در تمام دوره‌ها حضور داشتیم و همواره در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کردیم اما به این دلیل که در مقطعی نمایشگاه را ضعف می‌دیدیم و پاسخ مناسبی هم دریافت نمی‌کردیم، از حضور در نمایشگاه منصرف شدیم البته معتقدم شاید تقصیر برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها نبوده است بلکه بازار در شرایطی بوده که استقبال کافی از محصولات نمی‌شد.

خوب با تجربهای که از حضور در نمایشگاه، از سنوات قبل دارید، اگر بخواهید مقایسه کنید این دوره با دورههای پیش چه تفاوتهایی داشت؟

ما چهار سال است در نمایشگاه حضور پیدا نکردیم. در این دوره‌هایی که نبودیم، به نظر می‌رسید نمایشگاه ضعیف برگزار شده است. آخرین بار 4 سال قبل در نمایشگاه شرکت کرده بودم و اگر قرار باشد این نمایشگاه با نمایشگاه 4 سال قبل را مقایسه کنم، خواهم گفت در این دوره برگزاری مناسب‌تر بوده است و آنطور که در روزهای برگزار مشاهده کردیم، استقبال هر روز از روز قبل بیشتر شد و این نکته مثبتی است.

مرسوم است که تولیدکنندگان در هر دوره از نمایشگاه، محصول جدید ارائه میکنند. شما چه محصولی به نمایشگاه آوردهاید؟

ما در این دوره، تنوع لمینت‌های‌مان را بالا برده‌ایم و مهمتر از همه، موجودیمان را که یکی از پارامترهای بسیار مهم است، افزایش داده‌ایم. علاوه بر آن، پروفیل کمکی به بازار آورده‌ایم که البته برای سقف پارکینگ‌ها استفاده می‌شود. یک قالب دیگری که جدید است و در حال کار روی آن هستیم و از نظر خودمان، خاص است طوری که در کشور وجود ندارد؛ به زودی به بازار خواهد آمد. این پروفیل تنوع رنگ بالایی دارد و دو لایه است که تاکنون در صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی، سابقه نداشته است. امیدوارم به زودی مراحل مختلف تولید آن تمام شود و به صورت انبوه بتوانیم آن را تولید کنیم.

اگر مطلبی باقیمانده است که در طول این گفتوگو به آن نپرداختهایم، بفرمایید...

خیر همه چیز کامل بود. از شما هم تشکر می‌کنم.

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید 


ثبت نظر

ارسال