مدیر عامل تاراز پلیمر در گفت‌‌وگو با پنجره‌ایرانیان:

کم‌خطـرترین و کم‌خـطاترین مشاوره‌ها را می‌دهیم

پنجره‌ایرانیان؛ آن‌طور که علما و کارشناسان حوزه صنعت می‌گویند یک بخش مهم در این حوزه تسهیلگری است. به‌طورمعمول در همه جای دنیا شرکت‌هایی فعال‌اند که در حوزه صنعت تسهیلگری می‌کنند. تارازپلیمرایرانیان از جمله این شرکت‌هاست که مطابق گفته مسئولان و مدیران آن، از سال 93 شروع به فعالیت کرده است. مدیران تارازپلیمر می‌گویند: نیاز صنعت‌گران و تولیدکنندگان برای مشاوره و تامین مواداولیه مرغوب و باکیفیت با بهترین قیمت‌ها و عبور از تمرکزگرائی که قرار باشد همه چیز در پایتخت تمرکز پیدا کند، ما را بر آن داشت تا مجموعه تاراز پلیمر را در استان اصفهان تاسیس کنیم؛ به گفته آن‌ها: اکنون پس از سال‌ها کسب تجربه، نه تنها به عنوان شرکت بازرگانی بلکه به عنوان مجموعه‌ای دارای فکر و ایده برای تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت پلیمر در خدمت همه تلاشگران عرصه صنعت پلیمر ایران هستیم.
  • یکشنبه 10 تیر 1403 ساعت 17:3

در روزهای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه دروپنجره و صنایع وابسته در تهران، فرصتی دست داد تا در غرفه تاراز پلیمر ایرانیان با شفق محمد فارسانی مدیر عامل گفتوگو کنیم که مشروح این گفتوگو در ادامه آمده است:

 

ایده شکلگیری تاراز پلیمر از کجا شکل گرفت؟ امروز در این مجموعه چه میکنید؟

تاراز پلیمر ایرانیان، در اصل بر اساس نیاز صنعت‌گرانی که در استان اصفهان بودند شکل گرفت. این صنعتگران نیاز به خدماتی داشتند که باید در حالت عادی از پایتخت این خدمات را دریافت می‌کردند به همین دلیل بر آن شدیم تا مجموعه‌ای شکل بگیرد که بتواند نیاز این عزیزان را برطرف کند. ما در تاراز تمام اموری را انجام می‌دهیم که بتوانیم به‌واسطه آن به صنعت تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی کمک کنیم. بخش اول و اساسی کار ما تامین کالاهای موردنیاز صنعت ازجمله مواد افزودنی و دیگر مواد اولیه برای تولید پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی است. تلاش ما این است که بتوانیم بهترین کالا و مواد اولیه را تهیه کنیم و در اختیار تولیدکنندگان قرار بدهیم. در این زمینه هم خدمات ما کامل است  شناخته‌ترین و کامل‌ترین سبد کالا را تامین می‌کنیم.

کار دیگری هم در مجموعه تاراز انجام میدهید؟

بله! موضوع دوم ما این است که در زمینه فرمولاسیون، بهبود و ارتقای خط تولید، بهره‌وری و رفع موانع و مشکلاتی که در روند تولید وجود دارد، خدماتی داریم که در هر مورد به صورت جدا بررسی می‌کنیم و به صنعت‌گران، مشاوره می‌دهیم.

موضوع سوم در مجموعه تاراز، تحقیق و توسعه است. ما در تاراز در موضوعات تولید و زیرساخت تولید تحقیقات کاملی داریم و بنا به نیاز تولیدکنندگان به آن‌ها درزمینه بهبود فرآیندها کمک می‌کنیم. بهبود زیرساخت‌هایی که از قبل بوده و به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات، تامین قالب‌ها، طراحی، مشاوره خرید ماشین‌آلات و تامین و واردات آن‌ها نیز بخش فرعی کار ما است.

اینهایی که گفتید بهطور طبیعی طیف زیادی از خدمات را در برمیگیرد. کمک به روند تولید و تامین مواد اولیه تا ماشینآلات. اینها طیف بسیار وسیعی است. سوال من بهعنوان یک ناظر این است آیا اینها سخت نیست؟

خیر کار سختی نیست به این دلیل که ما در مجموعه تاراز کارها و اقدامات قابل انجام را دسته‌بندی کرده‌ایم. ما هم از نظر نیروی انسانی این تقسیم را کرده‌ایم و هم از نظر امکانات مجموعه تقسیم‌بندی مختص به هر زمینه فعالیت را داریم. به این معنا که قرار نیست همه کارها را یک نفر یا چند نفر انجام دهند بلکه تقسیماتی وجود دارد که گروه‌های تخصصی امور را در هر زمینه بر عهده می‌گیرند.

توفیقی هم در زمینه خدماتی که میدهید، داشتهاید...

قطعا همین‌طور است، موضوعی که باعث شده ما در این زمینه موفق باشیم این است مجموعه تاراز پلیمر ایرانیان از سال 1393 که  فعالیت خود را آغاز کرد به‌صورت تخصصی در بخش تامین کالا و مواد اولیه ورود کرده بود. در آن زمان از راس مدیریت شرکت تا ذیل همه کسانی بودند که در بخش تامین مواد اولیه، کارشناس بودند. با این حال سال‌های بعد که دامنه خدمات گسترش پیدا کرد، به همان نسبت افراد متخصص دیگر که در بخش‌های تولید، فرمولاسیون و ... به صورت تخصصی کار کرده بودند و تجربه علمی و پیشینه آکادمیک هم داشتند و علاوه بر آن، در مجموعه‌های تولیدی هم فعالیت داشتند و تجربه کافی اندوخته بودند و بعد هم به ما اضافه شدند. علاوه بر آن، ما منابع خارجی اصلی داریم که به طور تخصصی در زمینه ماشین‌آلات، در بخش قالب، میکسرها و ...  کار کرده‌اند و آن‌ها هستند که در کنار متخصصین ما قرار می‌گیرند تا بتوانیم مشاوره‌ای امن ارائه دهیم. کسی که ما برای مشاوره به ما رجوع می‌کند، هرچند یک نفر روبه‌رویش نشسته که خودش کوله‌باری از تجربه است اما در تمام زمینه‌ها، یک تیم کامل پشتش قرار دارد به همین دلیل ما ادعا داریم همیشه سعی می‌کنیم کم‌خطرترین و کم خطاترین مشاروه را به مشتری بدهیم.

احتمالا در مجموعه تاراز پلیمر مواد موفقی هم از این مشاورهها وجود دارد؟

بله همین‌طور است. ما سال پیش وقتی در نمایشگاه با هم گفت‌وگو کردیم این موضوع را طرح نکردیم. دلیل هم این بود که مشتریان انتظارات خاصی از داشتند و نمی‌خواستند آن زمان موضوع طرح شود اما باید عرض کنم که ما از سال پیش تا اکنون، توانستیم سه کارخانه را از صفرتا صد راه‌اندازی کنیم. صفر تا صد که می‌گویم منظور تمام مراحل مشاوره‌ای در زمینه خرید تجهیزات، ماشین‌آلات، قالب‌ها یا حتی پیش‌تر از آن نوع طراحی‌ و مسیری که قرا است طی شود تا کالا و مواد مورد نیاز به دستشان برسد تا مرحله پیاده‌سازی در  محل استقرار کارخانه، یا آموزش نیروی انسانی و ... را کامل انجام داده‌ایم. به عنوان نمونه یکی از آن‌ها در جایی مستقر است که نیروی متخصص نداشت و ما نیرو را تامین کردیم و ... این‌ها مختص مقطع زمانی یک ساله نیست، سه سال زمان برده است اما پارسال این سه مجموعه تقریبا هم‌زمان، افتتاح شده‌اند. ما برای این مجموعه‌ها پشتیبانی و خدمات مشاوره‌ای شبانه‌روزی داریم که در مجموع نتیجه بسیار مثبت بوده است. این کار، بسیار چالشی و سنگین بود و خود مان هم گمان نمی‌کردیم بتوانیم هر سه پروژه را در یک زمان افتتاح کنیم.

باید تاکید کنم در این موفقیت خود مشتریان نیز سهیم هستند چون تجربه خود آنها نیز در کنار ما بود و علاوه بر آن، شرکتهای خارجی که با آنها کار میکنیم نیز همراهی کامل داشتند. همه دست به دست هم دادیم تا با کمترین هزینه، کمترین مشکل و کمترین چالشها امروز این عزیزان به چرخه پروفیل اضافه شدند.

تاراز پلیمر، شعار هم دارد؟

بله شعار ما این است: بهترین‌ها را از ما بخواهید

میدانید چرا این سوال را پرسیدم چون تصور میکردم شعارتان درباره امنیت خاطر باشد ...

تصورتان درست بوده که امنیت خاطر در همین شعار نهفته است و وقتی ما به همه می‌گوییم بهترین‌ها را از ما بخواهید یعنی ما آن‌قدر به کار خودمان ایمان داریم و تجربه هم همین را تایید می‌کند که به کلیه مشتریان می‌گوییم چیزی غیر از بهترین را از ما انتظار نداشته باشید. یعنی ما خودمان را جای مشتری می‌گذاریم و به او تاکید داریم که خدمات ارائه شده در تاراز پلیمر به مرحله‌ای رسیده که شما غیر از بهترین‌ها، انتظار دیگری نمی‌توانید از ما داشته باشید.

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال