در گفتگو با مدیرعامل همپار مطرح شد:

تلاش برای تولـید ملـی

پنجره‌ایرانیان؛ نمایشگاه دروپنجره، خوبی‌اش این است که همه اهل صنعت دورهم جمع می‌شوند و به قول بسیاری از اصحاب تولید، دست‌کم همکاران یکدیگر را هرسال یک‌بار ملاقات می‌کنند. در صنعت تولید پروفیل یو‌پی‌وی‌سی، افزودنی‌ها نقش بسیار مهمی دارند. نقشی که در ساختار پروفیل، از تغییر رنگ و شکنندگی و ... جلوگیری می‌کند.
  • یکشنبه 21 مرداد 1403 ساعت 12:24

 

شرکت همپار جزو تولیدکنندگان همین افزودنی‌ها است. این شرکت آن‌طور که مدیرعامل جوانش می‌گوید: باهدف تولید استابلایزرهای صنعت پی‌وی‌سی و خودکفایی این صنعت از واردات این محصولات، با مشارکت و تحت لیسانس برلوخر آلمان در سال 1383 تولید خود را آغاز کرد. این شرکت به مدد تکنولوژی بالای خطوط تولید خود و سیستم‌های کنترل الکترونیک PLC، توانسته است افزودنی‌های صنعت پتروشیمی (مانند استئارات فلزی) و صدها نوع استابلایزر پی‌وی‌سی بر پایه سرب، کلسیم، روی، باریم را با بالاترین کیفیت تولید و عرضه کند.

در روزهای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه دروپنجره تهران فرصتی دست داد تا در غرفه این شرکت، مهمان آقای حسین فردی مدیرعامل همپار باشم. مشروح گفتگوی ما در ادامه آمده است:

 

 

به عنوان نخســتین سوال کمی درباره شرکت همپار برای مخاطبان پنجره ایرانیان بگویید...

شرکت دانش بنیان همپار پس از سال‌ها فعالیت تجاری بـه عنوان نمایندگی برلوخر آلمان، در سال 1383 سایت تولید استابلایزر یا پایدارکننده حرارتی صنعت پی‌وی‌سی را با مشارکت و تحت لیسانس شرکت برلوخر آلمان راه اندازی کرد. این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز و سیستم‌های کنترل الکترونیک تولید، توانسته است با ظرفیت سالیانه 18٫000 تن انواع اسـتابلایزر پی‌وی‌سی بر پایه سرب، کلسیم- زینک، و اسـتابلایزرهای ارگانیک را با کیفیتی مطابق با استانداردهای جهانی تولید و عرضه کند.

نکته مهم این است که در زمینه پروفیل دروپنجره که از نظر فنی و تکنولوژی پیشرفته‌ترین و به نوعی سخت بخش صنعت است، شرکت همپار بزرگترین و معتبرترین تولید کننده استابلایزر ایران است و برترین تولیدکنندگان پروفیل دروپنجره برای ثبات و کیفیت بالا و عرضه مطمئن محصولاتشان در بیش از 20 سال گذشته به ما متکی بوده‌اند. در این بخش از صنعت رقبای ما بزرگترین تولید‌کنندگان دنیا از کشورهای اروپایی و ترکیه هستند و باوجود اینکه محصولات این شرکت‌ها در بازار ایران موجود هستند، شرکت همپار به واسطه کیفیت برتر و زنجیره تامین پایدار و مطمئن همواره بخش عمده‌ای از بازار را در اختیار داشته است.

این ســوال پیش میآید که اگر تولیدکنندگانی مانند شما از صنعت تولید پروفیل یوپیویســی حذف شوند، چه اتفاقی در صنعت تولید پروفیل یوپیویسی خواهد افتاد؟

دلیل تاسیس شرکت همپار توسط مرحوم مهندس اشتری تقویت تولیدات ایرانی بود. ما مفتخریم که یک شرکت دانش بنیان ایرانی با بالاترین استانداردها در مواد اولیه، فرمولاسیون و تولید هستیم و از این طریق توانسته‌ایم از صدها تولید‌کننده محصولات پی‌وی‌سی از جمله پروفیل دروپنجره برای تولید محصولات با کیفیت بالا حمایت کنیم. همانطور که می‌دانید مهمترین ماده تشکیل دهنده محصولات پی‌وی‌سی، پایدار کننده پی‌وی‌سی است و صرفا به محصولی که با پایدار کننده پی‌وی‌سی با کیفیت ایرانی ساخته شده باشد می‌توان با افتخار گفت «ساخت ایران». اگر شرکت‌هایی مانند همپار در ایران وجود نداشت، باید به عرضه محصولات باکیفیت از کشورهای خارجی متکی می‌شدیم و یا به محصولات بی‌کیفیت ساخت ایران و بدون دانش لازم متوسل می‌شدیم.

جایگاه شما اکنون در بازار کجاســت؟ ارزیابی شما از نقطهای که ایستادهاید چیست؟

 با تکیه بر سابقه و جایگاه برند همپـار، که به عنوان با کیفیت‌ترین برند تولید داخل و دارای بالاترین سهم بازار داخل کشور در گروه‌هایی همچون پروفیل در و پنجره شناخته شده است، استراتژی جدید شرکت بر توسعه بین‌المللی بنا شده است. در این راهبرد جدید، شرکت با بهره‌برداری از رابطه عمیق و طولانی مدیران و صاحبان خود با شرکای منطقه‌ای و اروپایی تلاش خواهد کرد تا سهم خود را در بازارهای خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا افزایش دهد.

آنچه درباره صادرات میگویید، در وضعیتی که دچار تحریم هستیم سخت نیست؟

البته صادرات در شرایط کنونی دارای چالش‌هایی است، اما ما مطمئن هستیم که با توجه به کیفیت محصولات خود در موقعیت قوی برای رقابت در عرصه جهانی هستیم. هرچند در این مسیر قطعا وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عزیزمان کار ما به عنوان بخش خصوصی مستقل را به مراتب سخت‌تر می‌کند. در این شرایط استراتژی ما مبتنی بر همکاری با شرکای منطقه‌ای برای فائق آمدن بر این موانع است.

البته در تمام دنیا سعی شــرکت‌ها این است که بتوانند بازارهایی در خارج از مرزها ایجاد کنند تا در مواقع لزوم حتی بتوانند جایگزین بازار داخلی کنند این اقدام به افزایش طول عمر شــرکت توســعه شرکت و مواردی ازاین‌دست کمک کند...

برای همپار، ورود به بازارهای بین‌المللی انتخاب میان رشد کردن یا راکد ماندن بوده است. همانگونه که می‌دانید شرکت همپار به ویژه در بخش پروفیل دروپنجره بزرگترین تولید کننده پایدار کننده پی‌وی‌سی است و برای ادامه رشد خود به عنوان شرکتی پویا راهی جز صادرات نداشته است. این تصمیمی است که مالکان شرکت با هدف تقویت برند همپار و ارتقا شعار «ساخت ایران» در سطح بین‌المللی و در راستای رسالت موسس فقید این شرکت گرفته‌اند.

شما یک تولیدکننده هستید و شبیه شما تولیدکنندگان دیگری هم وجــود دارند بنابراین در بازار بهطور طبیعی رقابت ایجاد میشــود. مدیریت بازار رقابتی با مدیریت بازار انحصاری بسیار متفاوت است شما برای ساماندهی وضع موجود در بازار رقابتی چه میکنید؟

اعتقاد ما بر این است که رقابت باعث پیشرفت می‌شود. رقابت انگیزه‌ای برای شرکت‌ها برای برتری است و منتج به نوآوری، تنوع عرضه و کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان و کسب و کارها می‌شود. راه کار ما برای غلبه بر رقبا در بازار رقابتی، همواره تمرکز هر چه بیشتر بر تولید مستمر محصول با کیفیت و سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه بوده است.

یکی از موضوعاتی که در بازار و بیشتر در حوزه رقابت مطرح است مزایایی اســت که شرکتها برای مشــتریان خود در نظر میگیرند مثلا در پرداختها تســهیلات ایجاد میکنند و... شــما چه مزیت و ویژگیهایی دارید؟

مزیت اصلی همپار دانش فنی و کیفیت محصولاتش است. شرکت با رهبری دکتر مایکل شیلر در واحد تحقیق و توسعه به طور مداوم راهکارهای بهینه به مشتریان خود  ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که پایدار کننده بخش کوچکی از کل یک محصول ساخته شده از پی‌وی‌سی است و تجربه ما در بیش از دو دهه در این صنعت به ما نشان داده است که استمرار در کیفیت مهمترین ویژگی است که مشتریان از ما دارند تا بتوانند با اطمینان محصولات خود را به بازار ارائه دهند و این همان چیزی است که ما تمام توان و تمرکز خود را بر آن گذاشته‌ایم.

به عنوان سخن پایانی اگر نکتهای باقی مانده بفرمایید.

در پایان می‌خواهم از زحمات مجموعه پنجره ایرانیان به عنوان رسانه‌ای تاثیرگذار در این صنعت تشکر کنم.

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال