مجتبی جانجان در گفت‌وگو با پنجره ایرانیان؛

همواره به دنبال توسعه، نو‌آوری و خلـق محصولات جدید هستیم

پنجره ایرانیان؛ روایت تولید محصولات توری از زبان یک تولیدکننده از آن جهت شنیدنی است که می‌تواند ماجرای تولید این نوع محصولات را از صفر تا صد، بیان کند. مجتبی جانجان مدیرعامل تورآسا، از جمله مدیران مجموعه بخش خصوصی است که یکی از همین مجموعه‌ها را تاسیس کرده و حالا دارد در مسیر تولید این محصولات؛ آن طور که خودش می‌گوید دست به نوآوری می‌زند. مجتبی جانجان درباره شرکت تورآسا می‌گوید: شرکت مهندسی بازرگانی تورآسا در سال 1388 با زمینه فعالیت تولید توری‌های رولینگ تاسیس شد. این شرکت در سال 1390 برای تامین و تکمیل فرآیند تولید، فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید انواع توری‌های پلیسه اعم از پلیسه معمولی و پلیسه آنتی باکتریال (قابل شستشو)،  پرده‌های پلیسه و فانتزی آغاز کرده و تا امروز ادامه حیات داده است.
  • -51 دقیقه

 در خلال روزهای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه در و پنجره تهران و صنایع وابسته به آن فرصتی دست داد تا در غرفه تورآسا، حضور پیدا کنیم و با مدیرعامل این مجموعه گفتوگو کنیم. مشروح گفتوگو با سعید جانجان در ادامه آمده است:

 

ما در شانزدهمین نمایشگاه در و پنجره تهران حضور داریم. قبل از پرداختن به موضوعاتی درباره مسائل مرتبط با نمایشگاه از دستاوردهای اخیر مجموعه تورآسا برایمان بگویید...

ما امسال در مجموعه تورآسا چند دستاورد مهم داشتهایمیکی از این دستاوردها، توری پرستیژ است. این توری برای برای پنجرههای بزرگ و لیفتانداستایل ساخته شده و قابلیت این را دارد که در اتفاع 4 مترو در عرض 6 الی 10 متر تولید شود. یکی از ویژگیهای این محصول، نرم و روان بودن آن است و بلبرینگهایی در مسیر تولید آن، در عرض بالا و پایین استفاده و مضاف بر آن از بالا و پایین مهار شده است. به عنوان مکمل این محصول، سیستم دیگری تولید کرده‌‌ایم به نام «پرستیز هوابند» که برای محصور کردن بالکنها از آن استفاده میشود. در تولید این محصول، از طلقهای شیشهای در هوابندی آن استفاده شده که محکم و مقاوم است. به همین دلیل پروفیل بزرگتر، و «اسلایس»های ده سانتیمتری که مقاومت زیادی در برابر باد دارد، در ساختمان آن استفاده شده است. ما پس از رونمایی این دو سیستم، پردههای پلیسه را رونمایی کردیم. و بعد از آن در130 مدل  طرح و رنگ، پرده پلیسه را رونمای کردیم. در کنار این محصولات «پردههای زبرا» و محصولی خیلی کارآمد به نام «مینی زبرا» که روی پنجرهها نصب میشود؛ رونمایی شده است. برای نصب در این محصول از زهوار خود پنجره استفاده میشود که فضای زیادی اشغال نمیکند. ویژگی این محصول این است نوری که از پنجره بیرون میآید را به طور کامل محصور و محدود میکند.

ما در هر شماره خوانندگان جدیدی داریم. اگر موافق باشید درباره نحوه آغاز به کار تورآسا نیز اطلاعاتی در اختیار خوانندگان نشریه قرار دهید...

شرکت تورآسا در سال 1388 به ثبت رسید و در زمینه تولید توریهای رولینگ شروع به کار کرد. در ادامه با توجه به نیاز بازار، فعالیت شرکت از سال 1390 با تولید توریهای پلیسه گسترش چشمگیری یافت. در ابتدا توری پلیسه تک فریم تولید میکردیم که با توجه به استقبال گستردهای که مشتریان از توریهای پلیسه به عمل آوردند ما را ترغیب کردند تا محصولات جدیدتری را به سبد کالایی مجموعه اضافه کنیم. در همین راستا توریهای جدیدی با ابتکار خودمان در مجموعه تورآسا طراحی کردیم ازجمله توری پلیسه دبل فریم مگنتی که حجم انبوهی از این محصول وارد بازار شد و بخشی از این محصول را به خارج از کشور نیز صادر کردیم. محصولات ما شامل انواع توری فیکس، رولینگ، پلیسه تک فریم، پلیسه دبل فریم، پلیسه دکوراتیو و پلیسه آنتیک (نصب بدون پیچ) است که همه این مدلها در 3 تیپ عمودی، افقی و دوطرفه تولید میشوند. همه این مدلها در رنگبندیهای مختلف شامل آرشیو کامل رنگ طرح چوب و آنادایز به مشتریان عرضه میشود. تورآسا با توجه به خواسته مشتریان اقدام به تولید مدلهای مختلفی از توری پلیسه کرده است که توری پلیسه دکوراتیو و توری پلیسه آنتیک از همین سری هستند. در شیار عرضی توری پلیسه دکوراتیو یک نوار مویی برای ایزوله کردن آن و جلوگیری از عبور حشرات ریز تعبیه شده است که باعث میشود کارایی این توری به میزان زیادی افزایش پیدا کند. تفاوتی که توری پلیسه آنتیک با سایر توریهای موجود در بازار دارد این است که بدون پیچ نصب میشود. از دیگر مزایای توری آنتیک این است که نصب این توری بدون نیاز به حضور نصاب و فرد متخصص انجام میشود و خود مصرفکننده میتواند بهراحتی مراحل نصب آن را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. چون بسیاری از مردم دوست ندارند که افراد غریبه وارد فضای خانهشان شوند ما با ساخت یک تیزر کوتاه مراحل اندازهگیری و نصب این توری را به مشتریان آموزش میدهیم. به این شکل که مشتری خودش اندازهگیری را انجام میدهد و بعد از ساخت و ارسال توری از طرف ما، خودش نیز در منزل اقدام به نصب میکند. به دلیل مزایای زیادی که این محصول دارد و میزان رضایتمندی بالای مشتریان از این محصول، ما در حال تلاش هستیم که حجم عمدهای از تولیدمان را به این محصول اختصاص دهیم. گفتنی است، تمامی مراحل طراحی و ساخت پروفیل، قطعات و یراقآلات این توری توسط خودمان و در مجموعه تورآسا انجام شده است.

مواد اولیه مورد نیاز ساخت توری در روند تولید آن چقدر اهمیت دارد و شما چه مواد اولیهای استفاده میکنید؟

مشخص است که به کار بردن مواد اولیه، در روند تولید هر محصول چقدر دارای اهمیت است و اصلا درباره میزان اهمیت آن، نیاز به توضیح اضافه نیست. شرکت تورآسا نیز از سالهای گذشته همواره به فکر توسعه و گسترش فعالیتهایش بوده و به همین دلیل اقدام به راهاندازی واحدهای تزریق پلاستیک و تولید پروفیل در داخل مجموعه کرده است. بر همین اساس تولید انواع مقاطع آلومینیومی مورد نیاز در ساخت فریم توری در واحد اکستروژن و تولید پروفیل ما در اراک تولید میشود. همچنین واحد تزریق پلاستیک مجموعه که وظیفه ساخت تمامی قطعات و ملزومات پلاستیکی ساخت توری را برای مجموعه تورآسا انجام میدهد. واحد تولید تسمه و لاستیک نیز در کنار واحد تزریق پلاستیک فعالیت میکند.

ویژگی تورآسا نسبت به دیگر تولیدکنندگان چیست؟ این سوال را به آن دلیل میپرسم که شما باید ویژگیهایی مختص به خود داشته باشید تا مشتریان سراغ شما بیایند...

بله کاملا درست است. به همین دلیل ما در تورآسا همیشه نوآوری و خلاقیت را دنبال کردهایم و محصولات جدیدمان را با متد روز دنیا به بازار عرضه میکنیم و خلا بازار و نیاز مشتریان را به چنین محصولاتی، پر کنیم. ما روند تولید محصولات را دقیقا از روی نیاز آنها پیگیری میکنیم. مشتریان از ما محصولاتی را میخواهند و ما هم خواسته آنها را دنبال میکنیم. ما زمانی درو پنجره یوپیویسی میساختیم و مشتری میگفت ما محصولات مدرن  میخواهیم. ما یک نمونه  از ترکیه آوردیم و از روی آن توری رولینگ ساختیم و آن را بومی سازی کردیم.

 نمایشگاه در و پنجره و صنایع وابسته در این دوره را چطور ارزیابی میکنید؟

علت حضور ما در نمایشگاه دید و بازدید با مشتریان است. غیبت ما در نمایشگاه فاصلهمان را با آنها زیاد میکند. به همین دلیل هدف جذب مشتری جدید نبودو  فقط دید وبازدید با مشتری خودمان در دستور کار بود از نظر اجرا هم نمایشگاه را خیلی دوست داشتم چون فصل کار ما بود و بازخورد خوبی داشت.

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال