خسروی:

راهبردهای بخش مسکن دارای تناقض است

پنجره ایرانیان:عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که در راهبردهای وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن تناقض مشاهده می‌شود، صندوق پس‌انداز مسکن را نیز مورد سوال قرار داد و گفت: چه کسی از عهده پرداخت اقساط دو میلیونی برخواهد آمد.
  • جمعه 14 شهریور 1393 ساعت 23:26

به گزارش فارس علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت:‌ در دورنمای مسکن راهبرد مشخصی دیده نمی‌شود و هر روز وزارت راه و شهرسازی از شاخه‌ای به شاخه دیگر می‌پرد چرا که گاهی از مسکن اجتماعی، گاهی از سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، گاهی از ایجاد بازار رهن ثانویه، راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن و حال پرداخت وام 80 میلیونی به خانه اولی‌ها صحبت می‌شود.

این تناقضات در برنامه وزارت راه و شهرسازی به وضوح دیده می‌شود. در جایی می‌گویند تمام واحدهای مسکن مهر را تحویل می‌دهیم و در جای دیگر می گویند 4 دولت آینده با پروژه مسکن مهر درگیر خواهند بود. در جای دیگر بانک مسکن را ورشکسته و در جای دیگر آن را سالم‌ترین بانک عنوان می‌کنند.

خسروی گفت:‌ حال صحبت از وام 80 میلیونی عنوان می‌شود، در جایی می‌گویند که این وام به 300 هزار نفر با سپرده‌گذاری 20 میلیون تومان پرداخت می‌شود و با 50 میلیون تومانی که خودشان خواهند آورد خانه‌اولی‌ها می‌توانند مسکن بخرند.

وی ادامه داد: سؤال این است جزئیات وام 80 میلیونی چیست و چه کسی از پس اقساط آن که حدود 2 میلیون تومان خواهد شد بر خواهد آمد و دولت اعتبار مورد نیاز را از چه محلی تأمین خواهد کرد. آیا مسکن مهری که 2.5 میلیون واحد مسکونی را ساخت همه معضلات باید به آن نسبت داده شود و هر بلایی که نازل شده است باید به آن نسبت داد. سوال این است انتخاب این 300 هزار نفر چگونه است و تناقضی که بین بانک مسکن و بانک مرکزی در خصوص تفاوت 150 هزار نفری برای پرداخت تسهیلات وجود دارد، چیست؟


ثبت نظر

ارسال