وام بافت‌های فرسوده مشروط پرداخت می‌شود

پنجره ایرانیان:مدیرعامل شرکت عمران و نوسازی شهری ایران گفت : افزایش وام نوسازی در بافت‌های فرسوده به طور مشروط پرداخت می‌شود.
  • شنبه 26 مهر 1393 ساعت 11:41

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدسعید ایزدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم یک میلیون و 800 هزار مورد تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود‌، افزود : پرداخت وام به ساکنان بافت‌های فرسوده خطرناک در اولویت قرار دارد.وی گفت : بافت‌های تاریخی مرکز شهر‌، بافت‌های میانی و حاشیه شهرها در اولویت پرداخت وام قرار دارد.ایزدی افزود: پرداخت این وام تا یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد.وی گفت: 18 میلیون از ساکنان کشور در 130 هکتار از بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

ایزدی افزود: میزان وام تعمیرات مسکن در کلانشهرها 500 میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال و دیگر شهرها 300 میلیون ریال است.وی گفت: میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت ساکنان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کلانشهرها نیز 200 میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 150 میلیون ریال و دیگر شهرها 100 میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت عمران و نوسازی شهری ایران افزود: 10 درصد از سود تسهیلات برعهده متقاضی است و نرخ تسهیلات مصوب کنونی 13 درصد برای ودیعه و 9 درصد برای نوسازی است.ایزدی گفت: این تسهیلات برای نوسازی و ساخت مسکن است.


ثبت نظر

ارسال