مدیریت سرمایه‌ ملی با نگه‌داشت ساختمان‌ها

پنجره ایرانیان:وزیر راه و شهرسازی گفت:ساختمان ها سرمایه های اصلی مردم و ثروت ملی هستند و مراقبت و نگهداری از آنها سالانه از هدر رفت میلیاردها تومان هزینه جلوگیری می کند.
  • چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 14:38

به گزارش ایرنا،عباس آخوندی در پیامی به ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز افزود:اجرای مقررات ساختمان در کشورمان محقق شده ولی هنوز هم در مقررات و نگهداری از ساختمان ها نواقص زیادی وجود دارد.وی گفت:امروز در صنعت ساختمان سازی استفاده از فن آوری جدید مورد توجه قرار گرفته است هرچند که استفاده از سیستم های جدید هزینه های نگهداری و مراقبت را افزایش می دهد.

وزیر راه و شهرسازی بر اجرای کامل مقررات ملی ساختمان در کشور تاکید و اضافه کرد:بدون شک اجرای این مقررات و مراقبت و نگهداری درست ساختمان در حفظ سرمایه ملی کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.وی ادامه داد:برگزاری ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز می تواند زمینه مناسب در حوزه مراقبت و نگهداری برای مهندسان و تمام دست اندرکاران این حوزه فراهم کند.

این عضو کابینه دولت یازدهم با شاره به تاریخچه پنج هزار ساله مهندسی ایران بیان داشت:این سابقه مهندسی در کشورمان با نام آوران بزرگی همچون خیام،رازی ،ابوریحان بیرونی،خواجه نصیرالین طوسی عجین شده است.

آخوندی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد پیشرفت های زیادی در بین مهندسین کشور بوده ایم بیان کرد:با این حال با اهداف مقررات ساختمان فاصله داریم و باید تلاش کنیم با اجرای کامل این مقررات در بخش های مختلف، ایمنی و آسایش، رفاه و بهداشت را در ساختمان ها برای ساکنین فراهم کنیم.

ششمین همایش مقررات ملی ساختمان با عنوان مراقبت و نگهداری با حضور معاونین وزیرراه و شهر سازی ،سازمان نظام مهندسی استان های سراسر کشور و با حضور کارشناسان،مهندسان و محققان حوزه ساخت و ساز کشور روزهای ششم و هفتم اسفند ماه 93 در شیراز در حال برگزاری است. همزمان با آغاز به کار این همایش در شیراز نمایشگاه غرفه آخرین دست آوردهای بیش از 50 شرکت ایرانی در حوزه ساخت و ساز در معرض دید مردم قرار گرفته است


ثبت نظر

ارسال