انگیزه ساخت و ساز باید تقویت شود

پنجره ایرانیان: عضو هیأت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه رکود در بخش مسکن رو به پایان است، گفت: دولت باید با ارائه‌ و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های هدف‌دار انگیزه بخش خصوصی را برای ورود به ساخت و ساز افزایش دهد.
  • چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 ساعت 14:22

ایرج رهبر در گفت‌وگو با فارس، گفت: اگرچه ضواهر امر نشان می‌دهد که باید وضعیت ساخت و ساز بهتر شود اما عواملی که واقعاً نشان دهنده این مسأله باشد هنوز به شکل کاملاً جدی خود را نشان نداده است.وی ادامه داد: دوران رکود مسکن همواره 2 تا 2.5 سال طول می‌کشد و به نظر می‌رسد این دوره در حال اتمام است و قطعاً با به پایان رسیدن دوران رکود، دوره رونق مجدداً به بخش مسکن باز خواهد گشت.

رهبر با تاکید بر اینکه گردش اقتصادی، قدرت خرید متقاضیان و تسهیلات بانکی در آغاز دوره رونق بسیار مهم و حیاتی است، گفت: به هر حال وضعیت موجود در بازار مسکن نشان می‌دهد که دوره رونق به مرور به بازار مسکن باز خواهد گشت بنابراین دولت باید طرح‌هایی مثل پروژه مسکن و یا طرح جایگزین را برای بازار مسکن تعریف کند.

عضو هیأت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان در پاسخ به این سئوال که آیا میزان ساخت و ساز کاهش پیدا کرده است، گفت: اعتقاد بنده این است که باید دولت انگیزه حضور بخش خصوصی برای ساخت و ساز را تقویت کند و تا زمانی که بخش خصوصی انگیزه نداشته باشد ساخت و ساز رونق نمی‌گیرد.

*بانک ها هنوز پرداخت تسهیلات 50 میلیونی ساخت مسکن در بافت فرسوده را جدی نگرفته اند

رهبر با اشاره به اینکه دولت باید با اعطای تسهیلات مناسب از بخش خصوصی برای افزایش عرضه مسکن حمایت کند، گفت: متأسفانه هنوز علیرغم اینکه پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی برای ساخت مسکن در بافت فرسوده مصوب دولت شده است هنوز پرداخت آن توسط بانک‌ها جدی نشده است.وی افزود: پس برای خروج از رکود بخش مسکن باید انگیزه بخش خصوصی را تقویت کرد.


ثبت نظر

ارسال