انرژی تجدیدپذیر تنها راه،حفظ از محیط زیست

پنجره ایرانیان: مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران از تضمین خرید برق سرمایه گذاران خارجی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر خبر داد.
  • شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 12:38

به گزارش شانا، محمد صادق زاده در نشست تخصصی توسعه و کاربرد انرژیهای تجدیدپذیر با همکاری وزارت محیط زیست آلمان و با حمایت موسسه GIZ، گفت: انرژیهای تجدیدپذیر تنها راه ما برای حفاظت از محیط زیست است و با پیشرفت فناوری، هزینه های حفاظت کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران افزود: آلمان در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر در جهان پیشرو است و در زمینه نصب انرژی خورشیدی مقام نخست را به خود اختصاص داده است.وی اظهار داشت: زمانی که آلمان به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی اقدام کرد، هزینه ها بسیار بالا بود اما همین اقدام موجب شد تا فناوری پیشرفت کند و هزینه ها کاهش یابد.

صادق زاده با تاکید بر اهمیت تحقیق و توسعه در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر، گفت: خوشبختانه کشور ما طی چند سال اخیر به انرژیهای نو اهتمام ورزیده است به طوری که هم اکنون بیش از ١٠٠ مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی داریم که به طور مستقیم در رابطه با انرژیهای تجدیدپذیر فعالیت می کند.وی تصریح کرد: دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته ایم و پژوهشهای گسترده ای در زمینه انرژیهای تجدیدپذیر صورت گرفته که یکی از زمینه های بسیار مساعد، همکاری بین ایران و آلمان محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران از حمایت دولت از انرژیهای نو در مقیاس وسیع خبر داد و گفت: دولت براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، از پژوهش ها در این بخش حمایت می کند.صادق زاده  افزود: با پیشرفت های بسیار خوبی که طی سالهای گذشته در آلمان صورت گرفته و همت والایی که در ایران در زمینه تحقیق و توسعه انرژیهای تجدیدپذیر وجود دارد، همکاریهای مناسبی می تواند بین دو کشور آغاز شود.


ثبت نظر

ارسال