اعطای وام‌ به پیشروان مدیریت مصرف انرژی

پنجره ایرانیان: بااعطای وام‌های قرض‌الحسنه از شرکت­های پیشرو در اجرای مدیریت مصرف انرژی حمایت می‌شود سابا اولین دورۀ اعطای یارانۀ سود تسهیلات به شرکت‌ها و صنایع حائز رتبه‌های برتر صرفه‌جویی انرژی را برگزار می‌‌کند.
  • سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 ساعت 11:26

به‌منظور ترویج استانداردهای سیستم مدیریت انرژی، معیارهای مصرف بهینۀ انرژی و ایجاد انگیزۀ تشویقی برای صنایع در جهت اعمال مدیریت انرژی و ارتقای آن، سابا با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، ستاد بهینه‌‌سازی انرژی و محیط زیست ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران اقدام به طراحی جایزۀ ملی مدیریت انرژی با28  گروه صنعتی نمود که اولین دورۀ آن در مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود و شرکت‌ها و صنایعی که حائز رتبه‌های برتر در جایزۀ فوق شوند، مشمول دریافت یارانۀ سود تسهیلات و وام‌های بانکی به‌طور قرض‌الحسنه می‌شوند.

براساس این گزارش: متقاضیان شرکت در جایزۀ ملی مدیریت انرژی لازم است پیش از ثبت‌نام به این نکته توجه نمایند که حتماً باید جزء یکی از 28 گروه صنعتی سیمان، آجر ماشینی و فشاری، آلومینیوم، آهک، گچ، شیشه و ظروف شیشه‌ای، قند و شکر، خمیر و کاغذ، مواد پلاستیکی و لاستیک مصنوعی، کاشی و سرامیک، تایر و تیوب، اوراق فشردۀ چوبی، روغن نباتی، آهن و فولاد، روغن موتور، ریخته‌گری چدن و فولاد، صنایع لبنی، پالایشگاه نفت، نیروگاه، خطوط انتقال گاز طبیعی، خطوط انتقال نفت و تلمبه‌خانه‌ها، پالایشگاه گاز و صنایع پتروشیمی شامل الفین، آمونیاک، متانول، اوره و آروماتیک باشند. شرکت‌های دارای این شرایط پس از ارزیابی نهایی تا سقف 250 امتیاز دریافت خواهند نمود.

‌بنابراین گزارش: از آن‌جاکه 25% امتیاز نهایی ارزیابی متقاضیان به مقایسۀ عملکرد فنی در دو سال آخر فعالیت و میزان پیشرفت در مدیریت مصرف انرژی به صنعت مربوطه تعلق می‌گیرد،چنانچه شرکتی تازه تأسیس شده باشد امکان دریافت چنین امتیازی را نخواهد داشت و درصورت ثبت‌نام از سقف امتیازی معادل 75% سایر رقبا برخوردار خواهد شد.

‌به نقل از این گزارش: ارزیابی شرکت‌های متقاضی دریافت این جایزه در دو مرحله شامل ارزیابی اظهارنامه‌های تکمیل شده توسط متقاضیان و بازدید از محل کارخانه توسط تیم ارزیابی مجرب اعزامی از دبیرخانه جایزۀ ملی مدیریت انرژی صورت می‌گیرد. از نقاط قوت این مدل جایزۀ علمی آن است که مواد 11 و 24 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی را به‌طور هم‌زمان مورد توجه قرار می‌دهد.

‌این گزارش می‌افزاید: متقاضیان شرکت در جایزۀ ملی مدیریت انرژی که اظهارنامه‌های آن‌ها تکمیل و به دبیرخانه ارسال شده است و دارای شرایط لازم جهت اعزام تیم ارزیابی می‌باشند، می‌توانند در راستای کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت IRAN-EMA.IMA.IR  مراجعه نمایند.


ثبت نظر

ارسال