بخش انرژی خاورمیانه، نیازمند نوآوری

پنجره ایرانیان: کارشناسان حاضر در کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی نفت ابوظبی (ادیپک) در این زمینه همفکری می‌کنند که صنعت انرژی خاورمیانه برای تامین تقاضای رو به رشد این منطقه نیاز به سرمایه‌گذاری در راهکارهای نوآورانه دارد.
  • یکشنبه 3 خرداد 1394 ساعت 13:13

به گزارش سعودی گزت، براساس آنچه در گزارش "چشم‌انداز جهانی انرژی" که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی منتشر شده آمده است: تقاضای جهانی انرژی تا سال ٢٠٤٠ بالغ بر ٣٧ درصد افزایش خواهد یافت. در حالی که انتظار می‌رود خاورمیانه منبع اصلی افزایش عرضه نفت به بازار باشد،‌سرمایه‌گذاری در فناوریهای نوآورانه به این منطقه کمک می‌کند پاسخگوی رشد تقاضا باشد.

شعار اصلی ادیپک ٢٠١٥ "نوآوری و پایداری در در دنیای جدید انرژی" انتخاب شده و کارشناسان جهانی حوزه انرژی و تصمیم سازان مهم این حوزه درکنار مدیران ارشد دولتی صنعت نفت به‌دنبال پاسخی برای این سئوال هستند که چگونه نوآوری در محصولات، خدمات و فرآیندها موجب کشف راه‌حلهای ایمن و قابل اتکا برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در حوزه انرژی خواهد بود.

هجدهمین دوره کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی نفت ابوظبی از نهم تا دوازدهم نوامبر ٢٠١٥ در مرکز نمایشگاهی ابوظبی برگزار خواهد شد. گفته می‌شود بیش از دو هزار شرکت‌کننده، ٨٥ هزار بازدیدکننده و هفت هزار نفر اعضای هیاتهای کشورهای مختلف در رویداد امسال ابوظبی شرکت خواهند کرد.شرکت ادناک امارات به عنوان یکی از پشتیبانان اصلی این رویداد، با تولید روزانه بیش از دو میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه نفت، از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده نفت دنیاست.

شرکت نفت بحرین، شرکت ملی نفت چین، شرکت ملی نفت کره، شرکت نفت کویت، قطرپترولیوم، آرامکو عربستان درکنار شرکتهای بریتیش پترولیوم، اکسون موبیل، شل، استات اویل و توتال از شرکت‌کنندگان اصلی این رویداد هستند.


ثبت نظر

ارسال