بررسی راهکارهای اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی

پنجره ایرانیان: هم اندیشی بررسی راهکارهای اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف با توجه به وظایف و جایگاه قانونی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همسو با تحقق اهداف قانونگذار مندرج در این قانون برگزار شد.
  • چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 18:5

به گزارش شانا، در این هم اندیشی نحوه اجرای مواد قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی (١٧٧٠) که شامل ٧٥ ماده، ٢٠ تبصره و ١٢ فصل است، بررسی شد.

این هم اندیشی در هشت پنل مجزا برگزار شد و هر یک از کارشناسان که براساس ماتریس ١٧٧٠، مسئولیت پیگیری مواد قانونی را بر عهده دارند به ارائه فعالیتها و اقدامهای مورد نظر برای اجرایی شدن موارد پرداختند.در پایان این هم اندیشی، نتایج حاصل از بحث و بررسی مواد قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی (١٧٧٠) تحت عنوان بیانیه ای در ٩ بند منتشر شد.

بیانیه پایانی نشست بررسی راهکارهای اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با توجه به وظایف و جایگاه قانونی خود و همسو با تحقق اهداف قانونگذار مندرج در قانون اصلاح الگوی مصرف اقدام به تشکیل نشست داخلی کارشناسی برای بررسی راهکارهای اجرای قانون یادشده کرد که این نشست منجر به حصول نتایجی به شرح زیر شد.

مدیران و کارشناسان بنا بر این بیانیه، تمامی تلاش خود را  برای اجرای نتایج حاصل و در نتیجه تحقق اهداف قانونگذار معطوف خواهند داشت و با توجه به این که:

الف) فعالیتهایی که باید برای اجرای این قانون انجام می پذیرفت فراتر از تصور قبلی بوده است.

ب) برخی از مواد قانونی دارای تعبیر و تفسیر گوناگون از سوی اشخاص است.

ج) مواد  قانونی بر یکدیگر تاثیر داشته و بعضی ازآنها بر دیگری ترجیح دارند.

د) هر یک از مواد قانونی پتانسیل کاهش مصرف را دارند.

بنابراین نسبت به اهم موارد ذیل اقدام جدی و موثر بعمل آید:

١.برای تحقق اهداف قانونگذار نسبت به تشکیل دو کارگروه تحت عناوین کارگروه مدیریتی و کارشناسی اقدام می شود.

٢.وظیفه بررسی کارشناسی هر یک از مواد قانونی با کارگروه های کارشناسی است و تشکیل آن و هماهنگی های مربوطه برعهده مسئولان هریک از مواد قانونی است که در جدول ماتریس به عنوان«R»  در نظر گرفته شده اند و اعضای آن نیز تمامی افرادی هستند که مسئولیت آنها در رابطه با آن ماده غیر از «R»  است.

٣. بررسی و اعلام نظر نهایی نسبت به پیشنهادات کارگروه های هریک از مواد قانونی، بر عهده کارگروه مدیریت است. این کارگروه با درخواست مسئولان هریک از مواد قانونی و برای نهایی سازی نتایج حاصل از کارگروه کارشناسی تشکیل می شود که اعضای این کارگروه با نظر مدیرعامل تعیین می شوند.

٤.در باره اصلاح مواد قانونی ١٧٧٠ از طریق مراجع قانونی نسبت به بررسی موضوع در چارچوب کارگروه کارشناسی و تهیه متن قانونی غیرقابل تعبیر و تفسیر اقدام شود و نتایج حاصل با تائید کارگروه مدیریتی در چارچوب ماده ٧٢ پیگیری شود.

٥.هریک از کارگروه های کارشناسی، علاوه بر پیگیری اجرای آن، مسئولیت تعیین سهم سبد از صرفه جویی انرژی را برعهده دارند.

٦. مسئولیت نهایی تعیین سهم هر یک از مواد قانونی از سبد صرفه جویی انرژی و تصویب آن بر عهده کارگروه مشترک (کارشناسی - مدیریتی) خواهد بود. به نحوی که (در پایان مهلت تعیینی کارگروه مدیریتی) سبد مذکور تعریف و نهایی سازی شود.

٧. مسئولیت پیگیری داخلی اجرای مواد قانونی با کارگروه کارشناسی خواهد بود.

٨.اطلاع رسانی موثر از طریق مصاحبه های تخصصی در رابطه با هریک از مواد قانونی با واحدهای ذیربط انجام شود.

٩. در رابطه با هریک از مواد قانونی که بنا بر نظر کارگروه مدیریتی، مقدمات اجرایی آن فراهم است کار اجرایی مربوطه بدون اطاله زمان، آغاز شود.

به گزارش شانا، هم اندیشی بررسی راهکارهای اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی (١٧٧٠) از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با حضور نصرت اله سیفی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و مدیران و کارشناسان این شرکت به مدت ٢ روز در مجموعه آموزشی صنعت نفت محمود آباد برگزار شد.


ثبت نظر

ارسال