شهرداری قزوین تفاهم نامه ۵۰۰ میلیارد تومانی امضا می‏ کند

پنجره ایرانیان: نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین در اجرای پروژه مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی و هتل با اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام تفاهم نامه ۵۰۰ میلیارد تومانی امضا می‏ کند.
  • چهارشنبه 8 مهر 1394 ساعت 9:59

به گزارش معماری نیوز، علی فرخزاد در جمع خبرنگاران رسانه‏ های گروهی استان در محل تالار مردم اظهار داشت: شورای شهر با امضای تفاهم‏نامه شهرداری قزوین در اجرای برخی پروژه ‏های مهم شهر موافقت کرده است که در این راستا تفاهم‏نامه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای برخی پروژه‏ های مهم منعقد می ‏شود.

وی گفت: به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری باید اجرای طرح ‏های عمرانی مدیریت منطقی شود و با استفاده از همه ظرفیت‏ های موجود تلاش شود توسعه و عمران شهری متوقف نشود.

فرخزاد بیان کرد: در خصوص تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری در تفاهم نامه ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تصویب کلیات طرح تعیین شرایطی در لایحه مورد نظر را ضروری دانستند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در زمینه پروژه های پیش بینی شده در تفاهم نامه یادآور شد: در این تفاهم نامه اجرای پروژه ‏های مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی و هتل پیش بینی شده و تکمیل پروژه ‏های نیمه تمام و عمرانی با اولویت پروژه امامزاده حسین(ع)، تملک و انجام عملیات عمرانی برای احداث کاربری‏ های تجاری فرهنگی، اقامتی و دیگر پروژه‏ ها و تقاطع‏ های غیر همسطح در مکان‏ های مختلف لحاظ شده است.

فرخزاد تصریح کرد: اجرای پروژه تراموا بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در سطح شهر و اجرای تعدادی از پروژه‏ هایی که از طریق انتشار اوراق مشارکت و صکوک تامین مالی می ‏شوند نیز در تفاهم‏نامه اولیه گنجانده شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: شورای شهر با کلیات لایحه موافقت کرده و در کنار آن، شرایط دیگری را در متن لایحه گنجانده که باید قبل از عقد قرارداد اصلی، برای هر یک از پروژه ها مصوبه شورا دریافت شود و اولویت‏ بندی بر اساس پروژه ‏های نیمه تمام و درآمدزا مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اعضای شورا بر درآمدزا بودن پروژه های لحاظ شده در تفاهم نامه تاکید دارند و به همین منظور تیم ویژه ‏ای به منظور پیگیری و تعیین پروژه‏ ها از سوی شهرداری تشکیل خواهد شد تا نحوه تامین مالی و اخذ وام نیز بررسی شود.

این عضو شورا همچنین در خصوص پروژه امامزاده حسین (ع) بیان کرد: در این پروژه نقش دستگاه ‏های مشارکت کننده از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری و اداره راه و شهرسازی نیز دیده شده و یکی دیگر از شرایط مطروحه در اجرای پروژه‏ های مورد نظر اجرای کار به صورت مشارکتی و توسط سازندگان آنهاست.

در ادامه حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی شورا هم گفت: در جلسه کمیسیون شهرسازی شورا لایحه تعیین جریمه حذف پارکینگ ساختمان با حضور کارشناسان ذیربط مورد بررسی دقیق و کارشناسی اعضای شورا قرار گرفت و پس از بررسی های صورت گرفته مقرر شد این لایحه به شهرداری بازگردانده شود.

وی یادآورشد: همچنین معاونت شهرسازی با همکاری حوزه ‏های درآمد و حقوقی شهرداری لایحه جدید و جامعی در خصوص کسری پارکینگ، مشروط به رعایت مواردی تنظیم به شورا تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: به منظور بازدارندگی مالکان و سازندگان ساختمان درباره حذف پارکینگ، رعایت مسائل حقوقی و پیوست‏ های فرهنگی و اجتماعی، اعمال ضوابط تشویقی و قهری از دیگر مسائلی بود که مطرح شد.


ثبت نظر

ارسال