در پی برگزاری انتخابات نظام مهندسی استان تهران اتفاق افتاد:

دگرگونی ترکیب هیات مدیره نظام مهندسی تهران

پنجره ایرانیان: سید مهدی هاشمی رئیس سازمان نظام مهندسی در دولت احمدی نژاد از ناکامان بزرگ هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی است.
  • سه شنبه 28 مهر 1394 ساعت 12:1

به گزارش معماری نیوز، با اعلام نتایج هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی تهران ترکیب این هیأت مدیره دگرگون شد. در این دوره چهره‌های شاخصی چون علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی نژاد و اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی پیش از برگزاری انتخابات از حضور در این دوره انصراف دادند.

چهره‌هایی مطرحی هم مانند سعید غفرانی رئیس سازمان نظام مهندسی تهران و سید مهدی هاشمی، رئیس سازمان نظام مهندسی در دولت احمدی نژاد نتوانستند آرای لازم را برای ورود به هیأت مدیره کسب کنند. تعداد آرای پایین سید مهدی هاشمی از نکات جالب این دوره از انتخابات بود. رئیس کمیسیون عمران مجلس که پیش‌تر شایعات انصراف و ردصلاحیت خود را تکذیب کرده بود تنها 178 رای کسب کرد که تقریبا با آرای مخالفان استیضاح آخوندی برابری می‌کند.

سید مهدی هاشمی که از مخالفان سرسخت رویه وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رفت یکی از ارکان اصلی طرح استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس بود. در این استیضاح که به یکی از ضعیف‌ترین و کم‌پشتوانه‌‌ترین استیضاح‌های مجلس شورای اسلامی تبدیل شد آخوندی با 72رای موافق، 175 رای مخالف، 5 رای ممتنع به استیضاح از مجموع آراء 252 ماخوذه توانست رای اعتماد مجلس را مجددا کسب کند.

با این حال تعداد آرای سید مهدی هاشمی در انتخابات نظام مهندسی اندکی بیشتر از رای اعتماد به آخوندی است، با این تفاوت که تعداد رای‌دهندگان نظام مهندسی نزدیک به 10 هزار نفر بود!


ثبت نظر

ارسال