لندن دو طبقه می‌شود!

پنجره ایرانیان: گروهی از برجسته ‏ترین معماران دنیا پیشنهاد خیره ‏کننده دو طبقه کردن شهر لندن را مطرح کرده ‏اند.
  • چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 10:1

به گزارش مهر، در دنیای معماری مدرن برخی پروژه ‏ها را باید در زمره ایده‏ های خلاقانه و ناب در نظر گرفت و آنچه که معماران دفاتر اصلی شرکت گوگل ارائه کرده ‏اند نیز در این زمره است.

آنها که پیش‏تر با طراحی مقرهای اصلی گوگل، هنر خیره‏ کننده خود را در معماری مدرن به نمایش جهانی گذاشتند، حالا به چیز متفاوت‏تری فکر می ‏کنند. این معماران در طرح جاه‏ طلبانه خود ایده افزودن طبقه دوم به شهر لندن را مطرح کرده ‏اند.

اگرچه در ظاهر این ایده شاید شبیه یک شوخی باشد، اما کلایو ویلکینسون که پیشتر Googleplex را طراحی کرده به ایده دو طبقه کردن لندن به ‏عنوان راهکاری جهت رفع مشکل تردد در این کلانشهر نگاه می‏ کند.

در این پروژه که با نام The Endless Workplace ارائه شده، پارک اداری روبازی در نظر گرفته شده که بر روی ساختار اصلی لندن به طور شناور قرار می‏ گیرد.

بر اساس جزئیاتی که در این پروژه آمده است، افراد برای تردد از خانه تا محل کار خود به جای حرکت افقی، از لوله های مخصوص عمودی استفاده می کنند و در واقع از یک طبقه به طبقه دیگر لندن می روند.

این پروژه بر اساس یک محاسبه ساده اما نگران کننده ارائه شده است: افراد برای تردد در شهرهای بزرگی نظیر لندن جهت رسیدن به محل کار خود و بازگشت به خانه به ‏طور متوسط دو ساعت در راه هستند.


ثبت نظر

ارسال