سرمایه ‏گذاری چینی ‏ها در انرژی خورشیدی ایران

پنجره ایرانیان: شرکت چینی ZTEاز تصمیم خود برای سرمایه ‏گذاری در حوزه خورشیدی ایران خبر داد.
  • چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت 21:17

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی های نو ایران(سانا): طی جلسه‏ ای که در روز جاری با حضور معاون برنامه‏ ریزی و توسعه، مدیر دفتر مشارکت ‏های بخش غیردولتی و کارشناسان سانا و نمایندگان شرکت چینی ZTE برگزار گردید، شرکت فوق بر عزم خود برای سرمایه گذاری در حوزه خورشیدی ایران تاکید کرد.

در ابتدای جلسه نحوه سرمایه‏ گذاری و مراحل آن توسط مدیران سانا به اطلاع طرف چینی رسید و سوالات آنها در زمینه برنامه کشورمان برای توسعه تجدیدپذیرها، مالیات و پرداخت بهای برق تولیدی به صورت ریالی نیز توسط آقای مهندس زعفرانچی ‏زاده پاسخ داده شد.

این گزارش می‏افزاید: شرکت ZTE در سال ١٩٨٠ در حوزه مخابرات و ماهواره و گوشی‏ های تلفن همراه کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر به‏ عنوان دومین برند بزرگ کشور چین در بخش تولید پنل ‏های فتوولتائیک مشغول به کار می‏ باشد. این شرکت در ١٤٠ کشور شعبه داشته و بیش از ٦٠ هزار نفر کارمند دارد. در حوزه خورشیدی از سال ٢٠٠٧ شروع به کار نموده و در کل در این کشور در حدود ١٠٠٠ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد.

 از سال ٢٠١٥ که رویکرد و سیاست کشور چین تغییر کرد و شرکت‏ های فعال در این حوزه را تشویق کرد تا در خارج از چین فعالیت داشته باشند، این شرکت در کشور پاکستان پروژه ‏ای را به ظرفیت ٩٠٠ مگاوات در حال احداث دارد که در تیرماه سال ٩٤ در حدود ٣٠٠ مگاوات آن متصل به شبکه به پایان رسیده است.

لازم به ذکر است کلیه پروژه‏ های این شرکت توسط بانک توسعه چین و بانک صادرات و واردات چین حمایت مالی می‏ شوند و هدف اول آنها انتقال بهترین پنل و فناوری روز دنیا به ایران می‏ باشد و در نظر دارند حداقل ٥٠٠ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ایران احداث کنند.


ثبت نظر

ارسال