دلار آرام گرفت

پنجره ایرانیان؛ بعد از چند هفته نوسانات شدید این روزها قیمت دلار آرام گرفته است.
  • سه شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 17:14

به گزارش ایسنا، نرخ دلار حدود دو هفته پیش به دنبال نوسانات و افزایش نرخ شدید به مرز ۵۰۰۰ تومان نیز نزدیک شد. با این حال از حدود یک هفته پیش نرخ این ارز و دیگر ارزهای خارجی نزولی شد. بازار ارز طی چند روز گذشته به ثبات نسبی رسیده است به‌طوری که امروز دلار در مقایسه با دیروز تغییری نداشته است و برخی ارزها همچون یورو و پوند هم کاهشی شده‌اند.

ثبات نسبی نرخ ارز در روزهای اخیر در حالی است که نوسانات و افزایش شدید نرخ آن در حدود دو ماه گذشته انتقاد شدید کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس را به دنبال داشت. امروز دلار در بازار آزاد به نرخ ۴۴۷۹ تومان عرضه می‌شود که در مقایسه با نرخ نزدیک به ۵۰۰۰ هزار تومانی حدود دو هفته پیش کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اما برخلاف کاهش نرخ دلار و دیگر ارزهای خارجی، نرخ سکه طلا به دلیل متوقف شدن حراج از سوی بانک مرکزی صعودی شد. از اواخر آذر ماه روند صعودی قیمت‌ها در بازار سکه آغاز شد و در دی ماه از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عبور کرد. در آن مقطع بانک مرکزی برای کنترل بازار و تنظیم قیمت‌ها از طریق بانک کارگشایی اقدام به حراج سکه کرد و نرخ این کالا روندی نزولی یافت.

پس از این کاهش قیمت بانک مرکزی در جدیدترین اقدام خود نسبت به بازار سکه روز گذشته (شنبه ۵ اسفند) اعلام کرد که پیش فروش سکه را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند. اما نکته قابل توجه این است که دقیقا همزمان با متوقف کردن حراجی سکه، قیمت این کالا افزایش پیدا کرد به‌طوری که عصر دیروز سکه ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد. امروز نیز قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش ۱۰ هزار تومانی همراه بود.

 


ثبت نظر

ارسال