قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل مسکن مهر ۱۱ هزار میلیارد تومان می‌خواهد

پنجره ایرانیان؛ طبق برآوردها حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر فقط از نظر خدمات زیربنایی، رو بنایی، دسترسی و راه‌های ارتباطی نیاز داریم.
  • شنبه 12 اسفند 1396 ساعت 11:39

به گزارش ایسنا، اصغر مهرآبادی در جلسه‌ای که با حضور فرماندار، نمایندگان و مدیران رشت در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان گیلان اقدامات خوبی انجام شده و مسکن مهر روبه اتمام است، حدود ۶۰ درصد واحدها خودمالک است و دولت فقط تسهیلات بانکی می‌پردازد.
وی با بیان اینکه دولت در مسکن مهر زمین را به صورت اجاره‌ای می‌دهد و ۵۰ درصد عوارض پروانه ساختمانی را دولت در حد توانش پرداخت می‌کند، افزود: در حال حاضر کارگروهی تحت عنوان مسکن مهر در هیات دولت تشکیل شده که طبق برآوردها حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر فقط از نظر خدمات زیربنایی، رو بنایی، دسترسی و راه‌های ارتباطی نیاز داریم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار فوق به تصویب کار گروه رسید، طی جلسات مشترک با دفاتر خدمات رسان به این نتیجه رسیدیم که حدود 4000 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی نظیر تصفیه خانه، مخازن و خط انتقال نیاز داریم؛ 4000 میلیارد تومان دیگر هم برای تامین خدمات روبنایی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در مسکن مهر کشور به ۲۵ هزار کلاس درس نیاز داریم، اضافه کرد:به طور متوسط حدود ۲۵۰۰ باب مدرسه می‌شود، در حال حاضر ۵۰۰ باب مدرسه توسط دولت در نظر گرفته شده که بیش از ۵۰ درصد آن دایر می‌باشد. عمدتا از منابع داخلی یا از محل فروش زمین یا تهاتر تامین اعتبار صورت گرفته است.
مهرآبادی تامین امنیت و رفاه عمومی سایت‌های مسکن مهر را بسیار مورد توجه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته و آماده شده است اما به دلیل عدم وجود کلانتری، مدرسه و درمانگاه کسی تحویل نمی‌گیرد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: تصمیم بر این شده که از اعتبار ۱۱ هزار میلیاری، هزار میلیارد تومان به وزارت نیرو پرداخت شود و ۴۰۰ میلیارد تومان هم برای آماده سازی و محوطه سازی در نظر گرفته شده است. با تصویب و پرداخت این مبلغ، بخش عمده‌ای از خدمات زیرساختی حل می‌شود.
وی تصریح کرد: قرار بود از محل یارانه‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان به ما پرداخت شود که ۸۵ میلیارد تومان تخصیص یافت و از این محل ۸۰ میلیارد تومان به گیلان علاوه بر ۲۲ میلیارد تومان اسناد خزانه پرداخت شد که مجموعا ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.
مهرآبادی افزود: امسال قطعا کمک‌هایی به استان گیلان انجام می‌گیرد، یک سوم هزینه ساخت مدرسه را تقبل می‌کنیم به شرط اینکه دو سوم از اعتبارات استانی تامین شود. در دولت قبل تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش و سازمان نوسازی به امضا رسید مبنی بر اینکه اسکلت سقف ۱۱۰ واحد آموزشی توسط ما و بقیه امور توسط آنها انجام گیرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساخت ۵۰۰ واحد آموزشی را شروع کردیم که حدود ۳۰۰ واحد به اتمام رسیده و مابقی در حال تکمیل است.


ثبت نظر

ارسال