چهره‌های سال راه و ساختمان انتخاب شدند

پنجره ایرانیان؛ از منتخبان پنجمین دوره چهره سال ۱۳۹۶ در حوزه راه و ساختمان تجلیل شد.
  • شنبه 19 اسفند 1396 ساعت 11:57

به گزارش ایسنا، با حضور فرج‌اله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی، پیروز حناچی معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران، محمد سعید ایزدی و هوشنگ عشایری معاونان وزیر راه و شهرسازی، مسوولان و دست‌اندرکاران حوزه عمران و شهری از برگزیدگان جشنواره راه و ساختمان معرفی و تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم ایرج شهین باهر شهردار تبریز در دسته کلانشهرها، مسعود نصرتی شهردار رشت در دسته شهرداری‌ها، تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در دسته مدیران راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس در دسته روسای سازمان نظام مهندسی و همچنین در دسته پروژه‌های عمرانی، پروژه محله بلاغی قزوین، منتخبان چهره راه و ساختمان شدند.

پنجمین جشنواره چهره سال راه و ساختمان در تاریخ هفتم تا تا پانزدهم اسفند ماه برگزارشده است و در این انتخابات شهروندان مدیران مورد نظر خود در بخش های شهرداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی و پروژه‌های عمرانی را انتخاب کردند.

منتخبان این دوره از جشنواره به ترتیب ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز با کسب ۷۴۲۷رای از مجموع آرا به عنوان چهره سال راه و ساختمان در در دسته کلانشهرها و مسعود نصرتی- شهردار رشت با مجموع ۶۹۹۱رای در دسته شهرها انتخاب شدند.

همچنین تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی البرز با مجموع ۲۶۵۱رای از آرای مردمی به عنوان چهره سال راه و ساختمان در دسته «مدیران راه و شهرسازی» برگزیده شدند.

علاوه بر این، در دسته «روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان» شهروندان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس را با۲۲۰۹ رای از مجموع آرا به عنوان چهره سال راه و ساختمان سال ۹۶ برگزیدند.

همچنین در دسته پروژه‌های عمرانی پروژه محله بلاغی با۶۹۱ رأی گزینه انتخاب مردمی برای چهره سال راه و ساختمان شد.

سه محور «بازآفرینی شهری» و «رعایت حقوق شهروندی» از اهداف برگزاری پنجمین دوره جشنواره چهره سال راه و ساختمان بود که تلاش شد با جریان‌سازی و انجام بیش از دویست مصاحبه خبری و گزارش که با پوشش رسانه‌ای خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما همراه بود به یکی از مطالبات مردمی تبدیل شود.

انتخابات چهره سال راه و ساختمان کشور که هرساله برگزار می‌شود، انتخابی کاملا رسانه‌‌ای است و تمامی مدیران و مسئولان مذکور توسط مخاطبان و شهروندان انتخاب می‌شوند.

در این مراسم محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در دولت یازدهم تلاش کردیم که سیاست‌های بازآفرینی شهری را بر محور کیفی‌سازی قرار دهیم.

وی افزود: بخشی نگری و انتقاد صرف از یکدیگر باعث لطمات جبران ناپذیر به کشور می‌شود. بنابراین لازم است تا فضای همدلی و هم افزایی در جهت رفع مشکلات به وجود بیاید. نقدهایی که بعد از حوادث اخیر ایجاد شده صرفا شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت‌ها است.


ثبت نظر

ارسال