واگذاری ۱۴۰۰هکتار زمین برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان مرکزی

پنجره ایرانیان؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: موافقت فنی برای واگذاری یک هزار و ۴۵۰ هکتار زمین به‌منظور ایجاد نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در استان مرکزی اخذ شده است.
  • سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 ساعت 12:16

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن میرزاخانی اظهار داشت: ۴۰ پروانه احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر و پاک با تولید ۴۰۸ مگاوات برق در استان مرکزی تصویب شده که ایجاد این زیرساخت‌های نیروگاهی ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خارجی در استان به همراه دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: موافقت فنی واگذاری یک هزار و ۴۵۰ هکتار زمین برای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر شامل ۶۲۰ هکتار زمین در ۱۰ شهرستان استان برای نیروگاه خورشیدی و ۸۳۰ هکتار عرصه برای نصب توربین‌های بادی صادر شده است.

میرزاخانی ادامه داد: شهرستان اراک با هشت پروانه و ۸۰ مگاوات رتبه نخست، زرندیه با ۱۰ پروانه و ۷۳ مگاوات رتبه دوم و دلیجان با دو تقاضا و ۶۰ مگاوات رتبه سوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با یادآوری درخواست یکی از شرکت‌های هواپیمایی برای حضور در این استان، افزود: این شرکت خواهان معرفی اراک به‌عنوان مرکز خدمات این شرکت است.

وی عنوان کرد: سرمایه اولیه این شرکت برای فعالیت در شهرستان اراک حدود ۲۳۰ میلیارد دلار است و برای خرید پنج فروند هواپیما نیازمند ۲۰۰ میلیون دلار منابع از محل فاینانس است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ایجاد آشیانه و پارکینگ برای پارک پنج هواپیما در فرودگاه اراک و حمایت برای خرید پنج فروند هواپیما از طریق فاینانس از خواسته‌های این شرکت است که در دست بررسی قرار دارد.


ثبت نظر

ارسال