در گفتگو با مدیرفروش و نماینده شرکت در استان فارس مطرح شد:

تجهیز صنعت دایان؛ تنوع یراق‌آلات با خدمات بی‌پایان

پنجره ایرانیان:تجهیز صنعت دایان یا همان بازرگانی محمدی بیش از 7 سال است که در صنعت در و پنجره به عنوان وارد کننده انواع یراق‌آلات یو.پی.وی.سی ترکیه‌ای و آلمانی و البته یکی از مطرح‌ترین تولیدکننده انواع مقاطع گالوانیزه و ملزومات تولید و نصب درب و پنجره یو.پی.وی.سی مشغول به فعالیت است.
  • سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت 15:4

سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در و پنجره شیراز که روزهای 11 تا 14 آذرماه برگزار شد، فرصتی بود تا این بار به سراغ یکی از پرآوازه‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های یراق‌آلات صنعت در و پنجره ایران برویم و راز درخشش و موفقیت و اعتماد فعالان صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران را جویا شویم. تجهیز صنعت دایان یا همان بازرگانی محمدی بیش از 7 سال است که در صنعت در و پنجره به عنوان وارد کننده انواع یراق‌آلات یو.پی.وی.سی ترکیه‌ای و آلمانی و البته یکی از مطرح‌ترین تولیدکننده انواع مقاطع گالوانیزه و ملزومات تولید و نصب درب و پنجره یو.پی.وی.سی مشغول به فعالیت است. نمایندگی این شرکت در استان فارس و شهر شیراز را شرکت زیبادکور عهده‌دار است که تامین نیاز مشتریان و تولیدکنندگان در استان‌های جنوبی ایران افزون بر استان فارس را زیر چتر فعالیت خود دارد.

گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با آقای اسدپور، میرفروش شرکت تجهیز صنعت دایان وآقای رضانیا، مدیرشرکت زیبادکور نمایندگی تجهیز صنعت دایان در شیراز را بخوانید با این توضیح که فهرست قیمت محصولات و یراق‌آلات عرضه شده توسط شرکت تجهیز صنعت دایان، چه در دفتر مرکزی و چه در دیگر نمایندگی‌ها یکی است و کیفیت محصولات و خدمات هم یکسان است. این‌گونه است که می‌توان تجهیز صنعت دایان را دارای سبد متنوع از یراق‌آلات با خدمات بی‌پایان نامید.

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف گفتگو اینجا کلیک کنید.

 باتوجه به اینکه تعداد شرکت‌های عرضه کننده یراق‌آلات در ایران خیلی زیاد است، چرا تجهیز صنعت دایان را انتخاب کردید؟

رضانیا: باتوجه به اینکه تنوع محصول و دپوی تجهیز صنعت دایان، همیشه از نظر یراق‌آلات کامل بوده و هر زمان که نیاز داشتیم، محصولات آنها در دسترس بود و تحویل فوری یراق‌آلات به مشتریان نیز برای ما بسیار مهم است، به این جمع‌بندی رسیدیم که بهترین گزینه از حیث تنوع یراق‌آلات و خدمات بی‌پایان، تجهیز صنعت دایان است.

 آیا قیمت محصولات شرکت تجهیز صنعت دایان که توسط زیبادکور عرضه می‌شود، با قیمت همین محصول در دفتر مرکزی دایان یکی است؟

رضانیا: لیست قیمت ما با شرکت تجهیز صنعت دایان یکی است و محصولات را با همان قیمتی که در تهران عرضه می‌شود، در نمایندگی شیراز هم عرضه می‌کنیم.

 ارزیابی شما از میزان استقبال یراق‌آلات تجهیز صنعت دایان، دراستان فارس و در شهرشیراز چیست؟

رضانیا: استقبال بازار و فعالان صنعت در و پنجره از محصولات و خدمات تجهیز صنعت دایان، به ویژه نزد تولیدکنندگانی که همواره دنبال کیفیت هستند، خوب و رو به پیشرفته بوده، البته متاسفانه ورود برخی از یراق‌آلات بی‌کیفیت، باعث تخریب قیمت‌ها شده و افت فروش را در مقاطع خاص زمانی به همراه داشته است.

 وجه تمایز و برتری محصولات تجهیز صنعت دایان نسبت به سایر شرکت‌های عرضه کننده یراق‌آلات چیست؟

اسدپور:  یکی از نقاط قوت ما این است که دپوی قوی داریم و از نظر دپوی محصولات و کالاهای موجود در انبار، جزو پنج شرکت برتر عرضه‌کننده یراق‌آلات در و پنجره ایران هستیم، از لحاظ کنترل کیفیت هم مدام با مشتریان خود، به ویژه با تولیدکنندگان و مونتاژکنندگان در و پنجره در ارتباط باشیم تا بتوانیم هرگونه ایرادات کارمان را برطرف کنیم. ویژگی خاص تجهیز صنعت دایان انتخاب برترین برندهای یراق‌آلات متناسب با نیاز بازار، پشتیبانی منحصر به فرد همه نوع یراق‌آلات و ورق‌های گالوانیزه تقویتی در و پنجره و دیگر ملزومات به نحوی است که خیال تولیدکنندگان و مونتاژکاران را راحت می‌سازد

 شما به جز آقای رضانیا و شرکت زیبا دکور نمایندگی دیگری هم در شیراز دارید؟

اسدپور:  خیر، فقط آقای رضانیا و شرکت زیبادکور نمایندگی ما در شیراز هستند.

 گستره توزیع شما درکل کشور به چه صورت است ؟ آیا در تمام استان‌ها نمایندگی دارید؟

اسدپور:  همیشه سعی ما براین بوده که درهر استان، یک شرکت خاص را به عنوان نماینده، جهت توزیع انتخاب کنیم، اما درحال حاضر فقط آقای رضانیا، نمایندگی ما در استان فارس هستند که حتی کل بازار جنوب کشور را تحت پوشش خود دارد. البته در استان خوزستان وکرمان هم تجهیز صنعت دایان نمایندگی رسمی دارد و به لحاظ ارسال بار هیچ مشکلی نداریم.  البته تجهیز صنعت دایان تنها در استان آذربایجان شرقی مشکل فروش دارد، به این دلیل که هم یراق به صورت قاچاق به آن منطقه وارد می‌شود و هم اینکه توزیع کنندگان یراق‌آلات در آن مناطق، تمایل بیشتری دارند تا با شرکت‌های خودشان کار کنند نه با شرکت‌های دیگر.

 شما چه برندهایی از یراق‌آلات را عرضه می‌کنید ؟ دلیل اینکه این برندها را انتخاب کردید چه بوده و تنوع محصولات آن چقدراست؟

اسدپور: تجهیز صنعت دایان از سال1390 با عرضه یراق Endow فعالیت خود را به طور رسمی کلید زد و  در آن زمان افرادی بودند که درآن زمینه بسیار ضعیف کار می‌کردند و ما نمی خواستیم دنباله رو آنها باشیم، بنابراین به وارد کردن این یراق اقدام کردیم و دلیل انتخاب یراق وین‌هاوس هم این بود که اسمش در این زمینه قدیمی‌تر و شناخته شده‌تر بود و افرادی که دراین صنعت کار می‌کنند با این برند آشنا هستند و نیازی به معرفی بیشتر این برند برای آنها نبود.  اما دراین چند سال فروش این یراق، درایران ضعیف شده بود، بنابراین با آن کار کردیم و به عنوان نمایندگی توزیع کننده این یراق‌آلات وارد عمل شدیم و امیدواریم بتوانیم نماینده انحصاری آنها شویم.

 باتوجه به آنکه دراین زمینه فقر آموزش وجود دارد، شما چه برنامه‌ای برای آموزش نصب یراق‌آلات برای تولیدکنندگان دروپنجره‌ای که از یراق‌آلات شما استفاده می‌کنند دارید؟

رضانیا: مدتی پیش همین بحث مطرح بود و به دنبال آن  با سازمان فنی و حرفه‌ای مذاکراتی به عمل آمد تا دستگاه‌هایی در مراکز فنی وحرفه‌ای نصب شود که یک دوره آموزشی برای ساخت پنجره، نصب یراق‌آلات وکیفیت پروفیل انجام شود، اما باید گفت هنوز آموزش فنی مدون و استانداردی در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی وجود ندارد و باید یک اقدام فراگیر و مستمری صورت گیرد تا چالش آموزش هم برطرف شود.

 اخیرا انجمن در وپنجره تصمیم گرفته که تولیدکنندگان در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی را رتبه‌بندی کند، نظرشما دراین خصوص چیست؟ چه معیارهایی باید برای رتبه‌بندی درنظر گرفته شود؟

رضانیا: مسلما با انجام این کار، بسیاری از در و پنجره‌سازان حذف خواهند شد.  نکته دوم اینکه در این خصوص باید هر کارگاه با همتراز خودش مقایسه شود. به عنوان مثال کارگاه‌های بزرگ که دستگاه‌های چهارسر دارند را با هم مقایسه کرده و کارگاه‌های کوچک‌تر با دستگاه‌های تک سر که درروز توان ساخت 10 پنجره را دارند، را با هم مقایسه کنیم. در غیراین صورت همه پنجره‌سازانی که محصولات ضعیفی عرضه می‌کنند، باید از این حرفه بیرون بروند.

 هدف شما ازشرکت در این نمایشگاه چه بود؟

رضانیا: باتوجه به اینکه نمایشگاه در و پنجره است درآن شرکت کردیم تا به معرفی کالا و یراق‌آلات و خدماتی که ارائه می‌دهیم بپردازیم، به هرحال نمایشگاه حالت ویترین دارد و فرصت مناسبی است که بتوانیم محصولات خود را در آن نمایش دهیم.

 آیا محصول یا برند جدیدی را در این نمایشگاه رونمایی کرده اید؟

رضانیا: یراق برند وینک‌هاوس که توسط شرکت دایان وارد شده و شرکت ما به نمایندگی از دایان به عرضه آنها می‌پردازیم.

 نظر شما درمورد نمایشگاه‌های در و پنجره استانی چیست ؟ درکل از این نمایشگاه راضی بودید؟

اسدپور:  نمایشگاه امسال، نمایشگاه خوبی نبود، تبلیغات ضعیفی داشت و در مجموع می‌توان گفت نسبت به سال‌های پیش ضعیف تربود.

نمایشگاه سال گذشته خیلی بهتر بود، اطلاع رسانی آن هم خوب بود. نمایشگاه‌های استانی با توجه به بازدهی که برای ما داشته اند، نمایشگاه‌های خوبی بوده اند اما نه همه استان‌ها. مثلا استان‌هایی مثل همدان، آذربایجان و کردستان را ترجیح می‌دهیم که درآنها شرکت نکنیم چون یراق به صورت قاچاق وارد آن استان‌ها می‌شود و به لحاظ قیمتی ما نمی‌توانیم با آنها رقابت کنیم. چون همه اجناس ما به صورت قانونی وارد کشور می‌شود وحق گمرکی برای همه آنها پرداخت می‌کنیم.  بنابراین در بسیاری از استان‌ها، مسائل ذکرشده باعث شده که ما نتوانیم درآنها شرکت کنیم.

 در آخر پیشنهاد شما برای مجله پنجره ایرانیان درجهت کمک به رشد و بالندگی این صنعت چیست؟

با توجه به این که انجمن در و پنجره تصمیم دارد نسبت به رتبه بندی تولید کنندگان در و پنجره اقدام نماید من فکر می‌کنم کار مثبتی در حال انجام است که باعث می‌شود بسیاری از شرکت‌ها که عرضه محصولات آنها در این صنعت، باعث ضعیف‌تر شدن این صنعت شده از این عرصه حذف شوند و پیشنهاد من به نشریه پنجره ایرانیان این است که حتی از چاپ تبلیغات هم برای اینگونه شرکت‌ها پرهیز نماید.

پنجره ایرانیان/سال هشتم.دیماه 1393.شماره 87


نظرات

دادپور

سلام دفتر ما در رشت بلوک هبلکس پخش و اجرا میکنه خوشحال می شویم که با مجموعه شما هم همکاری داشته باشیم ۰۹۱۲۷۱۰۰۴۱۱ واتساپ تلگرام

ثبت نظر

ارسال