گردهمایی سندیکای صنایع آلومینیوم برگزار شد

پنجره ایرانیان: در تاریخ 29 فروردین 1396 گردهمایی سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار شد.
  • چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 16:9

به گزارش پنجره ایرانیان، سالن همایش‌های‏ هتل المپیک تهران میزبان فعالان صنعت آلومینیوم کشور در عصر روز 29 فروردین بود. این گردهمایی بزرگ به‌منظور تجدید دیدار و تشریح برنامه‌ها و اهداف پیش روی صنعت آلومینیوم کشور و تبادل نظر و دریافت پیشنهادات، توسط سندیکای صنایع آلومینیوم ایران ترتیب یافته بود.

این همایش با پخش سرود ملی میهن عزیزمان و تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد. سپس مهندس هوشنگ گودرزی ریاست هیات مدیره سندیکا به‌عنوان نخستین سخنران برنامه پشت تریبون قرار گرفت. وی در سخنان خود به تحلیل وضعیت موجود در صنعت آلومینیوم پرداخت و ضمن انتقاد از بالا بودن هزینه تمام شده تولید شمش آلومینیوم در ایران، فقدان متولی مشخص برای صنعت آلومینیوم را یکی از دلایل اصلی این مشکل و دیگر مسائل موجود برشمرد.

مهندس گودرزی در بخشی دیگر از سخنان خود با مقایسه تولید چند میلیون تنی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، حداکثر تولید سالانه شمش آلومینیوم در ایران را حدود 450 هزار تن اعلام کرد. رییس هیات مدیره سندیکا با اشاره به غیبت مدیران عامل دو شرکت تولیدکننده شمش آلومینیوم، ایرالکو و المهدی هرمزال با وجود دعوت رسمی از آنها، در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد صنایع بالادستی، اظهار امیدواری کرد تا مسئولان مربوطه تلاش لازم را برای رفع مشکلات این بخش به خرج دهند.

سخنران بعدی این جلسه مهندس آقاجانلو، مدیر صنایع معدنی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایمیدرو) بود. وی ضمن تحلیل مسائل و مشکلات موجود، در بخشی از سخنان خود از تاسیس شرکت مشترکی توسط ایمیدرو، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و آلومینیوم جنوب برای احداث یک واحد تولید آلومینا خبر داد.

دکتر محمدتقی صالحی، رئیس مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران به‌عنوان سخنران پایانی این مراسم در جایگاه قرار گرفت و به ایراد سخنانی پرداخت.

در ادامه این گردهمایی جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و آقایان گودرزی و آقاجانلو به پرسش‌های حاضران در جلسه پاسخ دادند. بخش پایانی این مراسم، به تقدیر از پنج شرکت برتر صنعت آلومینیوم و حامی این گردهمایی اختصاص داشت و به مدیران یا نمایندگان پنج شرکت ایرالکو، آلومینیوم المهدی، آلومرول نوین، آلومینیوم پارس و گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم لوح تقدیر اهدا شد. در پایان مهمانان این مراسم به صرف شام مورد پذیرایی گرفتند.

گفتنی است، مشروح این گزارش در شماره آینده نشریه پنجره ایرانیان منتشر خواهد شد.


 






















ثبت نظر

ارسال