مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران خبر داد:

توسعه تجدیدپذیرها به اتکای فناوری ایرانی

پنجره ایرانیان: حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر موجب نگرانی در تولیدکنندگان داخلی شده، اما این در حالی است که وزارت نیرو سیاست خود را حمایت صد در صد از تولید کنندگان داخلی استوار کرده است.
  • دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 9:53

به گزارش ایسنا، سیدمحمد صادق‌زاده مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، با اشاره به وضعیت مذاکرات صورت گرفته با کشور های خارجی در خصوص انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: تا کنون هیچ مذاکره‏‌ای با شرکت‏‌های خارجی نداشتیم و هیچ قراردادی با این شرکت‏‌ها امضا نشده است.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه تجدیدپذیرها قراردادهای متعددی با شرکت‌های خصوصی منعقد شده اما اگر این شرکت‌ها خودشان تمایل داشته باشند می‌توانند برای جذب سرمایه‌‏گذار  با شرکت‌های خارجی همکاری کنند.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) با بیان اینکه این مسئله به طور کامل در اختیار شرکت‏‌های داخلی است، تاکید کرد: تا کنون هیچ قراردادی با شرکت‌های خارجی در این زمینه امضا نشده و هیچ تضمینی نیز به شرکت‌های خارجی داده نشده است.

به گفته صادق‌زاده تضمینی که سرمایه گذار خارجی داده می‌شود از سوی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی برای تمام سرمایه‌گذاری‌ها ارائه می‌شود و اگر بخش خصوصی داخلی تمایل داشته باشد می‌تواند سرمایه خود را از این طریق تامین کند.

 وی با بیان اینکه ارائه تضمین به سرمایه‏‌گذار جزو وظایف وزارت نیرو تعریف نشده است، اظهار کرد: تضامینی که تا کنون به سرمایه‌گذاران داده شده تضامین عمومی است که وزارت دارایی برای سرمایه‌‏گذار خارجی درنظر گرفته است.


ثبت نظر

ارسال