تبدیل پوسته تخم‌مرغ به دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات دوستدار طبیعت

پنجره‌ایرانیان: گروه علمی موسسه فناوری گوئیژو قصد دارد بقایای تخم‌مرغ میل شده را به دستگاه ذخیره‌سازی اطلاعات تبدیل کند.
  • یکشنبه 1 اسفند 1395

به گزارش ایسنا، این دستگاه، حافظه مقاومتی قابل‌دسترسی تصادفی با علامت اختصاری  ReRAM، نوعی حافظه پاک شدنی، با حجم بالا و کمترین سیستم انرژی ذخیره‌سازی اطلاعات است و به‌جای ذخیره‌سازی شارژ همچون حافظه‌های مرسوم، ReRAM  با ایجاد مقاومت الکتریکی از مواد دی‌الکتریک جامد استفاده می‌کند و ولتاژ را بدون جریان الکتریکی و به‌عنوان یک عایق انتقال می‏ دهد.

محققان اظهار کردند: پوسته تخم‌مرغ مثل حافظه مقاومتی سوئیچینگ عمل می‌کند، اما هنوز از این ویژگی‌ در پورت‌های USB استفاده‌نشده است.

در این دستگاه پوسته تخم‌مرغ نرم شده و به‌صورت پودر در مقیاس نانو درآمده و سپس در حلال حل می‌شود. سپس خمیر به‌دست‌آمده به‌صورت لایه پوششی بر روی قسمت الکترولیت تراشه حافظه قرارگرفته و حامل شارژ الکتریکی خواهد بود.

اگر این روش کارایی داشته باشد با دستگاه‌هایی که بر اساس پوسته تخم‌مرغ کار می‌کنند قادر به ارسال 100بیت کد باینری در حافظه قبل از خراب شدن خواهیم بود. البته با بهبود این روش قادر خواهیم بود چرخه استفاده از آن را افزایش دهیم.

این کشف موجب تولید دستگاه‌های دوستدار طبیعت، دستگاه‌های ذخیره‌سازی کم‌هزینه و استعمال مواد پایدار در نسل بعدی دستگاه‌های ذخیره انرژی غیر فرار خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال