در گفتگو با مدیرعامل اورین آلومینیوم تجارت مطرح شد:

برندهای معتبر خارجی پشتوانه تولید داخلی

شرکت اورین آلومینیوم تجارت چندین سال است که در زمینه عرضه و تولید یراق‏ آلات در و پنجره و نمای آلومینیومی مشغول فعالیت بوده و در این سال‏ ها توانسته است در صنعت در و پنجره کشورمان به عنوان نامی معتبر مطرح شود.
  • چهارشنبه 16 فروردین 1396 ساعت 20:30

 فرصتی پیش آمد تا گفتگویی داشته باشیم با مهندس فرهاد رستم لو، مدیرعامل کوشا و سختکوش اورین آلومینیوم تجارت. از ایشان دربارۀ برندهایی معتبر خارجی که در بازار ایران عرضه می‏ کنند، به ‏ویژه برند فاپیم که اخیرا به سبد محصولی خود افزوده‏ اند، و همچنین تولیدات این مجموعه در کنار اقلام وارداتی خود سوال کردیم. مهندس رستم ‏لو ضمن توضیح این موارد، بر نگاه ویژه و حساسیت شرکت خود نسبت به تولیدات داخلی و نیز خودکفایی و پیشرفت بخش تولید کشور تاکید داشت. با هم این گفتگو را می‏ خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

1- لطفا شرکت اورین آلومینیوم تجارت را به‏ طور خلاصه معرفی فرمایید.

شرکت اورین آلومینیوم تجارت فعالیت خود را از سال 1388 به‏ عنوان دفتر و شریک تجاری شرکت AATi ترکیه (Alüminyum Aksesuar Ticaret) در ایران آغاز کرده است و عمده فعالیت این مجموعه تولید و توزیع یراق ‏آلات در و پنجره و نمای آلومینیومی می‏باشد. ولی هم اکنون در کنار یراق‏ آلات  بخش‏ های مهم دیگری از جمله فروش انواع پروفیل‏ های آلومیینیومی ترک و ایرانی، فروش پلی‏ آمیدهای ترمال بریک، انواع لاستیک‏ های Epdm و دستگاه‏ های مونتاژ اتومات و رومیزی نیز در سبد فروش شرکت قرار دارد. به‏ طوری که نمایندگی پروفیل‏ های اوبال ترکیه و پروفیل‏ های تولیدی آلومس متعلق به این شرکت می‏ باشد.


2- در کنار برندهای خارجی معروف چقدر به تولیدات داخلی اهمیت می‏ دهید و آیا تولید داخلی دارید؟

در خصوص یراق ‏آلات علاوه بر داشتن نمایندگی‏ های خارجی که به تفصیل در پایین اشاره خواهد شد، بخش تولید این مجموعه نیز در خصوص ساخت لولاهای آلومینیومی و پی‏.وی‏.سی (نصب سریع)، قطعات فلزی و پلاستیکی به فعالیت خود از زمان شروع به کار ادامه می‏ دهد و سعی این مجموعه بر آن است که در صورت امکان، بعضی محصولات مربوطه دیگر را هم البته با کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی در جهت خودکفایی ملی هر روز به تولیدات خود اضافه کند.


3-باتوجه به رفع تحریم‏ ها آیا با برندهای جدید اروپایی وارد گفتگو شده‏ اید یا نمایندگی دریافت کرده ‏اید؟

ما در زمینه یراق‏ آلات، چند سالی است که نمایندگی فروش محصولات AAalley   و Aluteams  ترکیه و Ragni ایتالیا را بر عهده داریم. منتها بحث امروز ما راجع به محصولات Fapim  ایتالیا است که از ابتدای سال 2016 میلادی نمایندگی رسمی این برند مشهور اروپایی را با هدف تامین محصولات با کیفیت و لوکس برای بازار ایران عهده‏ دار شده ‏ایم.


4-این محصول جدید (فاپیم) از چه ویژگی‏ هایی برخوردار است؟

شرکت Fapim  در سال 1974 میلادی با ادغام دو شرکت B&B (تاسیس 1967) و پاچینی ایتالیا تاسیس شده و امروزه بعد از گذشت بیش از 40 سال محصولات خود را به بیش از 100 کشور جهان که در راس آن آمریکا و اکثر کشورهای اروپایی قرار دارد صادر می‏ کند.

محصولات فاپیم با توجه به ازدیاد مخاطبان و پروفیل‏ های آلومینیومی مصرفی آنها از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و به این منظور مجموعه ما در بخش در و پنجره و نمای کرتین‏وال و محصولات جانبی مورد نیاز بازار ایران، اقدام به واردات این محصولات می‏ کند که البته امیدواریم بدون توجه به مسایل مادی، فواید معنوی و حسن رضایت مشتریان با هدف تامین محصولات با کیفیت و تضمینی نیز نصیب این مجموعه گردد.

لازم به توضیح هست که محصولات فاپیم از سال ‏ها پیش خصوصا قبل از اعمال تحریم‏ های بی‏رحمانه، توسط بعضی از شرکت‏ های ایرانی که عمدتا مصرف‏ کننده بودند استفاده می‏ شد؛ کما اینکه هنوز در سبد مصرفی بعضی از شرکت‏ های معروف ایرانی نیز قرار دارد. از این رو این محصول در بازار ایران شناخته شده بوده و از حسن سابقه خوبی برخوردار است و شرکت اورین آلومینیوم نیز در راستای این رضایت و تسهیل در تامین این محصول با کیفیت جهانی وظیفه خود می‏ داند که با تامین به ‏موقع و دپوی کافی و عرضه سریع و البته با قیمت مناسب و متعارف، در جهت پاسخ به اطمینان و نیاز مشتریان خدمتی ارائه دهد.


 5- نقش یراق آلات را در سیستم ‏های در، پنجره و نما را تا چه میزان مهم ارزیابی می‏ کنید؟

در تکمیل عرایضم لازم می‏ دانم که به این نکته اشاره کنم که عمده خرابی‏ ها و اشکالات شایع مربوط به در و پنجره و نماهای شیشه‏ ای خصوصا در بازشوها ناشی از مصرف یراق ‏آلات بی‏ کیفیت می‏ باشد، چرا که معمولا نقش پروفیل‏ ها در صورت مونتاژ صحیح در ایرادات مشهود کمرنگ می‏ باشد. لذا با توجه به اینکه هزینه مصرفی برای تامین یراق‏ آلات در پروژه ‏های مربوطه خیلی کمتر از هزینه مصرفی برای تامین پروفیل و شیشه مورد نیاز می‏ باشد، دقت و حساسیت در انتخاب یراق با کیفیت باید جزو اولویت‏ های کاری قرار گیرد. مجموعه ما هم علاوه بر اطمینان از کیفیت محصولاتی که ارائه می‏ دهد در جهت احترام به حقوق مشتریان، محصولات خود را با گارانتی دراز مدت عرضه می‏ کند .

در ادامه باید به این مساله مهم توجه داشته باشیم که جدا از برند خاص و یا حتی کشور سازنده همواره محصولات خوشنام و با کیفیت و البته در دسترس، می‏تواند به صنعت در، پنجره و نما کمک شایانی در راستای پیشرفت این صنعت و جلوگیری از واردات در و پنجره آماده که متاسفانه اخیرا رواج پیدا کرده است بکند. نتیجه اینکه تولیدکنندگان گرامی هرگز نباید کیفیت را فدای قیمت کنند، چراکه در این صورت علاوه بر خدشه‏ دار کردن اعتبار کاری مجبور خواهند بود هزینه بالاتری بپردازند یا با مشکلات مالی دیگری از طرف کارفرماها مواجه شوند. خلاصه در جهت منفعت همگانی تبلیغ و قانع ساختن برای مصرف محصولات خوب در واقع باید توسط خود تولیدکننده ‏ها به کارفرماها انجام گیرد نه توسط فروشنده‏ های یراق ‏آلات.


6- در خاتمه به‏ عنوان یکی از شرکت‏ های معتبر در زمینه یراق ‏آلات، برای بهبود وضعیت موجود این صنعت  چه پیشنهادی دارید؟

در پایان توصیه من برای پیشرفت صنعتی که همگی در آن قرار داریم، این است که همکاران محترم اعم از تولیدکنندگان پروفیل یا شیشه، تولیدکنندگان در و پنجره و اجرا کنندگان نما و تولیدکنندگان یا فروشندگان یراق آلات و ...، ضمن عدم تخریب همکاران و برندهای مصرفی یکدیگر، باید فقط روی حیطه کاری خود و انجام کار تخصصی خود تمرکز کرده و مانند اجزای یک ماشین از انجام کارهای موازی در این صنعت خودداری کنند.

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 111-دی95


ثبت نظر

ارسال