گفتگوی پنجره ایرانیان با مدیرعامل شرکت آوید تجارت دایا؛

صادرات و واردات، رمز پویایی صنعت

انجام صادرات و واردات و فروش کالا در بازارهای جهانی از ظرایف و حساسیت‌های خاصی برخوردار است که عدم توجه به آن ها ممکن است سرمایه‌گذاری‌های انسانی و مالی را در این خصوص به هدر دهد.
  • شنبه 27 خرداد 1396 ساعت 22:32

صادرات و واردات مانند هر کار تجاری، نیازمند آینده‌نگری، برنامه‌ریزی، آشنایی با روش‌های علمی، تحرک لازم و جلب اعتماد تجار و بازرگانان داخلی و خارجی است. شرکت آوید تجارت دایا از جمله شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه صادرات و واردات کالاست. این شرکت با سال‌ها تجربه و استفاده از فرصت همکاری با شرکت‌های بزرگ خارجی، بستر مناسبی جهت صادرات و واردات کالا از مبادی اروپایی به داخل کشور و برعکس فراهم کرده است. شرکت EBCT GmbH ازجمله همکاران تجاری آوید تجارت دایا در شهر هایدلبرگ آلمان است که همکاری‌های نزدیکی در راستای حمل‌ونقل کالا و ارائه خدمات پولی و مالی با توجه به تحریم‌ها، محدودیت‌ها و مشکلات فراوان بانکی، با این شرکت داشته است. آوید تجارت دایا همچنین، نمایندگی رسمی چسب‌های صنعتی کمپانی تزا آلمان در ایران را در اختیار دارد. این کمپانی آلمانی با قدمتی بیش از 100 سال در تولید چسب‌های تخصصی tape، ارائه‌دهنده 7000 نوع محصول مختلف برای انواع صنایع از جمله صنایع ساختمان است. شرکت آوید تجارت دایا فروش و ارائه خدمات مشاوره و پس از فروش طیف وسیعی ازچسب‌های صنعتی تزا را در ایران پوشش می‌دهد. شرکت دایا تلاش می‌کند همواره محصولات تازه‌ای به سبد کالایی خود بیفزاید که ارائه چسب چندکاره کمپانی تزا در همین راستا صورت گرفته است.

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با شرکت آوید تجارت دایا و فعالیت‌های آن گفتگویی با خانم جعفری، مدیرعامل این شرکت انجام دادیم که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

 

1- شرکت آوید تجارت دایا و زمینه فعالیت آن را معرفی کنید؟

شرکت آوید تجارت دایا (سهامی خاص) یک شرکت بازرگانی است که عمده فعالیتش واردات و صادرات کالاهای مجاز است. مدیران این مجموعه همگی دارای دانش و سوابق بسیار طولانی در امر واردات کالاها از کشورهای اروپایی به ایران هستند. این مجموعه با دارا بودن امکانات تجاری در ایران و کشور آلمان (شرکت بازرگانی در آلمان) و راه‌حل‌های خوب بانکی که منجر به تسهیل مبادلات پولی در خریدها می‌شود، بستری بسیار امن و راحتی برای مشتریان و تامین کنندگان و شریکان اروپایی خود فراهم کرده است. امر صادرات کالا از مبادی اروپایی به ایران با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد شاید برای خیلی از سازندگان و تولیدکنندگان کار آسانی نبوده و دردسرهای خود را داشته باشد. همین امر باعث شده برخی سازندگان اروپایی تمایلی به انجام صادرات مستقیم کالا به ایران نداشته باشند که متاسفانه موضوعی آشنا برای بسیاری از ما است! شرکت دایا و شرکت EBCT GmbH که همکار تجاری ما در شهر هایدلبرگ آلمان است، توانستند با همکاری و تلاش فراوان بر این مشکل فائق آیند. همکاران حرفه‌ای ما در آلمان با تسلط کامل به اخذ مجوزهای گمرکی و امر صادرات کالاهای مجاز به ایران، باعث شدند مشکلی در تامین، خرید و واردات کالا حتی در سخت‌ترین شرایط نداشته باشیم.

 

2- درحال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه می‌شود؟

به‌صورت خاص، شرکت آوید تجارت دایا نماینده رسمی چسب‌های صنعتی کمپانی تزا آلمان در ایران است که فروش و ارائه خدمات مشاوره و پس از فروش طیف وسیع چسب‌های صنعتی تزا را در ایران پوشش می‌دهد. کمپانی تزا معرف حضور بسیاری از دست‌اندرکاران صنایع هست ولی جهت آشنایی بیشتر؛ این کمپانی آلمانی با قدمتی بیش از 100 سال در تولید چسب‌های تخصصی tape، ارائه‌دهنده 7000 نوع محصول مختلف برای انواع صنایع از جمله صنایع ساختمان و سازه است. این شرکت در 100 کشور دنیا فعال است و 51 شعبه در سراسر دنیا دارد. شرکت تزا که 8 کارخانه تولیدی در سراسر دنیا دارد و دفتر و کارخانه مرکزی آن در شهر هامبورگ آلمان است، در بخش صنعتی، داری 76 درصد سهم بازار است. چسب‌هایی که توسط شرکت دایا در بازار ایران ارائه می‌شود مشخصا تولید آلمان و مستقیما از کارخانه هامبورگ به ایران حمل می‌شوند. طیف چسب‌های مورد استفاده این کمپانی در صنعت سازه و ساختمان و پنجره وسیع و پاسخگوی جزئی‌ترین مسائل است. به همین علت ما در شرکت دایا و تزا با افتخار اعلام می‌کنیم که نه‌تنها ارائه‌دهنده چسب بلکه ارائه‌دهنده system solution هستیم.

 

3- آیا برنامه‌ای برای ارائه محصولات جدید به بازار دارید؟

بله قطعا همین‌طور هست. در حال حاضر مشغول معرفی محصولی از تزا هستیم که کاربرد آن در ساخت پنجره، نمای ساختمان و اتصالات، پروفیل‌های آلومینیومی و اتصالات شیشه به آلومینیوم، شیشه به شیشه، شیشه به پی.وی.سی و یو.پی.وی.سی و ... است. این محصول نیاز سازندگان به استفاده از پرچ، پیچ و مهره را کاملا از بین برده، سرعت انجام کار را تا چهار برابر افزایش داده و زیبایی و مقاومت سازه را بالا می‌برد. این محصول در داخل ساختمان نیز کاربردهای مختلفی دارد.

 

4- چه برنامه‌ای برای به‌روزرسانی و ارتقا سطح کیفی محصولاتتان دارید؟

کلیه محصولات کمپانی تزا استانداردهای تاییدشده ساختمان اروپا را دارند که دربخش ویژه خود قابل ‌ارائه هستند. گفتنی است، بخش R&D این کمپانی به‌صورت مداوم در حال بروز رسانی و ارائه راه‌حل‌های جدیدتر و متعاقب آن محصولات جدیدتر است که همین امر به افزایش وسعت پوشش بازار منجر شده است.

 

5- مهم‌ترین مشکلات فعلی صنف و فعالیت شما چیست و چه راهکاری برای برون‌رفت از این مشکلات پیشنهاد می‌دهید؟

متاسفانه مشکل بزرگی که مشاهده می‌شود وجود محصولات تقلبی و تاریخ گذشته در بازار است که بعضا با نام و برند تزا عرضه می‌شوند. عده‌ای اقدام به واردات این چسب‌ها از کشورهای همسایه و چین به‌صورت فله‌ای و کیلویی می‌کنند و با قیمت‌هایی معادل نصف قیمت محصول اصلی در بازار به فروش می‌رسانند که طبق اظهارات خود مصرف‌کنندگان به‌هیچ‌وجه دارای کیفیت اصلی نیستند. البته مصرف‌کنندگان فهیم و کسانی که به کیفیت در کار تولیدی خود بها می‌دهند و ملزم به دریافت استانداردهای مربوطه کار تولیدی خود هستند به‌هیچ‌وجه مشتری این‌گونه محصولات تقلبی و تاریخ گذشته با هر قیمتی نمی‌شوند. امیدوار و در تلاش هستیم فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد تا مصرف‌کنندگان ما به‌جای در نظر گرفتن قیمت‌های پایین که نتیجه نهایی آن چیزی جز یک محصول و تولید بی‌کیفیت و فاقد استانداردهای لازم نیست و می‌تواند تبعات بسیار دیگری در پی داشته باشد، به ارزش‌افزوده و بهای تمام‌شده تولید خود توجه داشته باشند.

 

6- ارائه خدمات پس از فروش و مشاوره در شرکت شما به چه صورت انجام می‌گیرد؟

مشاوره و خدمات پس از فروش دو عامل بسیار مهم است که توجه بسیار خاصی در مجموعه ما و کمپانی تزا به این دو مهم صورت می‌گیرد. معتقد هستیم ارائه مشاوره صحیح و اصولی به مشتری است که به یک خرید درست و درنهایت تولید بی‌نقص منجر می‌شود. همچنین به کار بردن محصول درست در جای درست و با کاربرد درست است که به‌خودی‌خود باعث درخشیدن و جا افتادن آن محصول می‌شود. گاهی مشاهده می‌کنیم شکایتی از محصولی می‌شود و بعد از بررسی متوجه می‌شویم که کالا به‌خودی‌خود دارای هیچ اشکالی نیست ولی کاربری آن صحیح نبوده یا مناسب آن کار خاص نبوده است؛ بنابراین قبل از فروش محصول، خود را ملزم به ارائه مشاوره‌های لازم، دریافت اطلاعات مکفی از مشتری، پردازش آن اطلاعات و ارائه نمونه و تست آن می‌دانیم. این حلقه ارتباطی با مشتری بعد از انجام فروش پایان نمی‌پذیرد بلکه با خدمات پس از فروش تداوم می‌یابد. مشاوران و مهندسان آموزش‌دیده شرکت دایا همواره خود را همراه مشتریان می‌دانند و هرکجا لازم باشد مهندسان کمپانی تزا نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سایت مشتری حضور خواهند یافت.

 

7- برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی چه میزان در بهبود وضعیت صنعت تاثیرگذار است؟

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بسیار تاثیرگذار خواهد بود به دلیل اینکه در قرنی به سر می‌بریم که تبلیغات شرط لازم موفقیت است. البته لازم است اطلاع‌رسانی‌های کامل در خصوص نمایشگاه‌های تخصصی صورت گیرد ودسته‌بندی‌های آن به‌درستی انجام شود تا برای مراجعان گیج‌کننده نباشد. نمایشگاه‌ها همیشه مکانی بوده است که بازدیدکنندگان توانسته‌اند محصولات مورد نظر خود را بیابند. در این راستا فکر می‌کنم که مطبوعات و نشریات نیز سهم بسزایی در تبلیغ نمایشگاه‌ها و اطلاع‌رسانی آنها به مخاطبان خود دارند.

 

8- مهم‌ترین دغدغه ذهنی‌تان برای ادامه کار و فعالیت در این صنعت چیست؟ دولت و برنامه‌های حمایتی آن، چه نقشی در کاهش و رفع این دغدغه‌هامی‌تواند داشته باشد؟

مهم‌ترین دغدغه‌ای که در حال حاضر برای بسیاری از فعالان اقتصادی وجود دارد قطعا بهبود شرایط اقتصادی کشور است. متاسفانه طی سال‌های اخیر، مشکلاتی که وجود داشت باعث شد سیل عظیمی از محصولات بی‌کیفیت از برخی کشورها به سمت ایران سرازیر شود. قاچاق و واردات بدون مجوز کالا نیز از دیگر عواملی بود که رقابت قیمتی را برای فعالان اقتصادی که تمامی فعالیت خود را کاملا قانونی انجام می‌دهند، دشوار کرده و به چالش کشیده بود. وضعیت ارز و نوسان‌های غیرقابل ‌پیش‌بینی آن نیز از جمله مواردی بود که به‌طور مستقیم کالاهای وارداتی و واردکننده را هدف می‌گرفت.

قطعا انتظار می‌رود سیاست‌های آتی دولت نقطه پایانی باشد بر تمامی مشکلات یادشده تا تولیدکننده و مصرف‌کننده ایرانی امکان استفاده از کالای باکیفیت جهانی را در چارچوب‌های استاندارد آن داشته باشد ودرنهایت به ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای محصولات تولیدی منجر شود.

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 116-خرداد 96


ثبت نظر

ارسال