گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیرعامل گروه صنعتی سیسا؛

سیسا، چشم‌انداز روشن صنعت فردا

آگاهی از پیشرفت‎های نوین جهانی و هماهنگ شدن با آنها تاثیر بسزایی در شکوفایی و پویایی یک صنعت دارد. گروه صنعتی سیسا از جمله مجموعه‎هایی است که از ابتدا در بطن آخرین یافته‎های تکنولوژیک جهانی قرار داشته و با استفاده از فناوری‎های روز دنیا می‎تواند نقش بزرگی در جهت به‎روز نگهداشتن صنعتگران ایرانی در حوزه تولید پروفیل یو.پی.وی.سی ایفا کند.
  • پنجشنبه 23 فروردین 1397 ساعت 6:10

گروه صنعتی سیسا با بیش از 11 سال سابقه در زمینه تولید تیغچه‌های برش پروفیل یو.پی.وی.سی، همواره در مسیر بهره‎گیری از آخرین دستاوردهای جهانی در حوزه دانش و فناوری حرکت کرده است. البته این تنها زمینه کاری این گروه صنعتی موفق نیست؛ به همین جهت و برای آگاهی از فعالیت‎های مختلف و گسترده این مجموعه گفتگویی را با دکتر یعقوبی، مدیرعامل گروه صنعتی سیسا ترتیب دادیم. با هم متن این گفتگو را می‎خوانیم:

درباره پیشینه شرکت سیسا به ‏طور کامل توضیح دهید.

گروه صنعتی سیسا از سال 2007 میلادی بر پایه آخرین و دقیق‌ترین فناوری‌های روز دنیا، به‌منظور تولید تیغچه‌های برش پروفیل در شهر استانبول کشور ترکیه تاسیس و پایه‌گذاری شد. این مجموعه صنعتی قادر به تولید تیغچه و قالب‌های تمام مدل‌های پروفیل‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیوم در سراسر دنیا است. مجموعه سیسا در فضای تولیدی بالغ‌بر 2400 مترمربع بر اساس آخرین تکنولوژی‌ها ساخته و تجهیز شده است.

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

چه محصولات و خدماتی ارائه می‌دهید؟

ازجمله محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ تیغچه سیسا: شامل مدل اِکو، پرو، گُلد که مدل‌ها طبقه‌بندی محصولات را کامل کرده و امکان انتخاب را برای تولیدکنندگان پروفیل با ارائه تنوع محصول بیشتر، فراهم می‌آورد.

- لیبل سیسا: برخوردار از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و هنر ساخت، محافظ سطح نهایی محصولات تولیدشده در برابر نور آفتاب و عوامل محیطی بوده و تاثیر عوامل مخرب را به حداقل ممکن می‌رساند. این محصول با کمک نوارهای محافظ، سطوح پروفیل را از هرگونه خراش خوردگی و تخریب تحت تاثیر عوامل محیطی، محفوظ نگه‌داشته و با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های تولید چسب با محلول آبی، بر روی محصول اثری از خود به‌جا نمی‌گذارد.

_ مشاوره و راه‌اندازی خط تولید پروفیل یو.پی.وی.سی در ترکیه و ایران

_ مشاوره و راهنمایی در انتخاب و خرید دستگاه‌های مرتبط با صنعت پروفیل‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیوم از کمپانی‌های بین‌المللی متناسب با بودجه موردنظر

_ ارسال ماهانه تکنسین‌های متخصص از کشور ترکیه به‌منظور رفع هرگونه مشکل و بازدید از نحوه کار دستگاه‌ها به‌صورت رایگان در دوره یک ساله پس از خرید

ما با تامین تیغچه، قالب، مواد اولیه و لیبل مورد نیاز، می‌توانیم مکمل محصولات تولیدکنندگان باشیم.

محصولات سیسا از چه ویژگی‏ و مزایایی بهره‏‌مند هستند؟

محصولات سیسا با تولید در بالاترین سطح از کیفیت و تکنولوژی با تکمیل و تنوع مجموعه محصولات خود، دامنه انتخاب مشتریان را گسترش داده است. سیسا در راستای بهبود کیفیت این حوزه از صنعت، با مشاوره و راهنمایی در انتخاب پیش از خرید و ارائه خدمات پس از فروش، همواره در کنار مشتریان خود گام برمی‌دارد.

درباره نحوه توزیع محصولات خود در ایران توضیح دهید.

محصولات سیسا عموما به‌صورت بدون واسطه به مشتریان ارائه می‌شود. به‌منظور ارتباط مستقیم با مشتریان، پشتیبانی هر چه بهتر سفارش‌ها و همچنین باهدف ارسال سریع محصول و صرفه‌جویی در زمان سفارش‌دهندگان، از تابستان سال 2015 فضای دفتر مرکزی شرکت سیسا مستقر در تهران، مجهز به دپوی محصولات شد که متناسب با میزان سفارش دریافتی، هرماه تعدادی تیغچه و قالب به دپو ارسال و در آنجا نگهداری می‌شود؛ بر همین اساس تحویل سفارش در دو روز کاری میسر خواهد بود.

برای واردات کالا و فعالیت‌های دیگر خود با چه مشکلاتی روبه‌رو هستید؟

به دلیل حمل و ترخیص قانونی محصولات، مشکلاتی اعم از طولانی و زمان‌بر بودن فرایندهای مربوط به رویه‌های گمرکی و افزایش هزینه ارائه خدمات گمرکی موجب از دست رفتن زمان و افزایش قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کننده می‌شود که تا به امروز بهینه‌یابی زمان با در نظر گرفتن فضای دپو محقق شده است. از موارد دیگر می‌توان به نوسانات نرخ ارز اشاره کرد؛ با توجه به اینکه تمامی هزینه‌ها و قیمت‌های محصولات شرکت سیسا به‌صورت ارزی محاسبه و ارائه می‌شوند، در پرداخت‌های وعده‌ای و چکی که به‌صورت ریالی انجام می‌پذیرد با اختلاف قیمت مواجه می‌شویم که تصمیم بر آن است در سال جدید با تغییر قیمت‌ها از ارزی به ریالی درصدد رفع این مشکل برآییم.

وضعیت بازار پروفیل و در و پنجره را چگونه ارزیابی می‏‌کنید؟

در حال حاضر و در طی دو سال گذشته رکود بسیار شدیدی صنعت درو پنجره را در برگرفته است که این مسئله شامل حال تمامی تولیدکنندگان داخل و خارج می‌شود. بر اساس اعلام اتاق بازرگانی، ظرفیت بالقوه‌ای در ایران وجود دارد که با مساعدت و برنامه‌ریزی مناسب دولت می‌توان آن را به فعلیت رساند. ایران کشوری چهارفصل است و در تمام نقاط آن پروفیل یو.پی.وی.سی موردنیاز است که می‌تواند در بسیاری از مسائل اعم از ذخیره‌سازی انرژی تاثیر بسزایی داشته باشد، اما افزایش تعرفه‌های وارداتی جهت تامین نیاز شرکت‌های داخلی و عدم‌حمایت مناسب از مجموعه‌هایی نظیر این شرکت، باعث افزایش بار هزینه‌های تولیدکنندگان می‌شود که این مسئله بر قیمت تمام‌شده و ارائه محصول به بازار هدف تاثیر مستقیم دارد.

برخی معتقدند واردات ‏محصولات خارجی، مانعی برای تولید داخل به‏‌شمار می‏‌رود. نظر شما دراین‌باره چیست؟

این مسئله در مورد محصولات مجموعه ما صدق نمی‌کند زیرا محصولات سیسا به‌عنوان تکنولوژی و ملزومات کناری تولید داخلی هستند که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت در جهت کمک به تولیدات داخلی ارائه می‌شوند. در جهت تصدیق این مسئله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حتی نمونه‌های تولید داخل نیز مواد اولیه خود را از شرکت سیسا تهیه می‌کنند. در موارد مشابه داخلی که بسیار نادر بوده و درعین‌حال از نظر سطح کیفی در درجه پایینی قرار دارند نیز می‌توانیم با ایجاد فضای مناسب رقابتی جهت بهبود عملکرد و خدمات‌رسانی به مشتریان عزیز، گام‌های موثرتری برداریم؛ این مسئله به نفع نمونه‌های داخلی است که هرروز پویاتر و پیشگام‌تر از روز قبل شوند.

محصولات بی‏‌کیفیت و تولیدکنندگان بدون شناسنامه‌‏ای که کیفیت را قربانی قیمت محصولات خود می‌‏کنند چه لطماتی به صنعت وارد می‏‌کنند؟ ازنظر شما چگونه می‌توان مانع از چنین فعالیت‌‏هایی در بازار شد؟

با نظارت واقعی و کیفیت‌سنجی مناسب بدون در نظر گرفتن منافع فردی یا گروهی می‌توان به پیشرفت روزافزون دست ‌یافت.

افراد بدون شناسنامه که اساسا حضورشان باعث تضعیف بازار و به انزوا کشیدن صنعت می‌شود، با این نظارت واقعی باید از چرخه صنعت خارج شوند در غیر این صورت باعث بروز مشکلات زیر می‌شوند:

  • عدم اطمینان مصرف‌کننده به محصولات
  • رقابت کاذب بین رقبا و کاهش کیفیت به خاطر پایین آوردن قیمت
  • ایجاد بازارهای کاذب و شکست بهره‌وری در درازمدت

به‌عنوان سخن پایانی اگر نکته‌ای هست بیان کنید.

به محصول و فناوری خارجی به‌عنوان دشمن و مانع پیشرفت صنعت داخلی نگاه نشود بلکه می‌توان با تعامل موثر با یکدیگر در جهت پیشرفت تولیدات داخلی گام برداشت. در دنیای امروز نیازی نیست چرخی را تولید کرد تا به ماشین رسید بلکه می‌توان با تکنولوژی ساخت ماشین گام بلندتری برداشت.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 125 و 126-اسفند96


ثبت نظر

ارسال