مدیر تبلیغات و روابط عمومی شرکت ونوس شیشه در گفتگو با پنجره‌ایرانیان

ونـوس پیشرو ، نوآور و پرچم‌دار صنعت شیشه است

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت ونوس‌شیشه در سال 1383 فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید پیشرفته‌ترین شیشه‌های ساختمانی و خودرویی آغاز کرد. یک سال بعد، نصب و راه‌اندازی خط تولید شیشه‌های سکوریت ساختمانی را با نصب پیشرفته‌ترین کوره سکوریت شیشه‌های تخت شرکت TamGlass کشور فنلاند آغاز کرد و بدین‌وسیله، استفاده از شیشه‌های High Performance در محصولات دوجداره برای نخستین بار در ایران امکان‌پذیر شد. در سال‌های بعد، خط تولید شیشه‌های صنعت خودرو و صنعت لوازم‌خانگی نیز به خطوط تولید این شرکت افزوده شد. این شرکت در مهم‌ترین پروژه‌های کشور حاضر بوده و به‌عنوان تامین‌کننده شیشه‌های ساختمانی فعالیت داشته است.
  • دوشنبه 26 شهریور 1403 ساعت 21:54

 

آن‌طور که فیروزه بدر می‌گوید: در دور جدید مدیریت این شرکت تغییرات اساسی به وجود آمده و نسل جدیدی از مدیران شرکت، شیوه‌های موجود را بهبود بخشیده‌اند و ونوس‌شیشه را به‌سوی آینده‌ای درخشان و پایدار پیش می‌برند.

در روزهای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه دروپنجره تهران و صنایع وابسته، مهمان غرفه ونوس شیشه بودیم. مدیر تبلیغات و روابط عمومی این مجموعه به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد. در ادامه مشروح این پرسش و پاسخ آمده است:

در صحبت‌های قبل از مصاحبه به موضوع ری‌برندینگ در ونوس شیشه اشاره کردید. کمی درباره آن توضیح می‌دهید؟

به‌تازگی با نسل جدیدی از مدیران در ونوس‌شیشه، این سازمان روحی جوان به خود گرفته، و به همین سبب نیز تصمیم برآن شده که هم‌زمان با این تغییرات، «ری‌برندینگ» هم در مجموعه ما انجام شود و بدین‌وسیله بازنگری اساسی در آن‌چه طی 20 سال اخیر انجام شده، صورت بگیرد. طی این فرایند، از برخی تغییرات ظاهری همچون تغییر لوگو، که مدت‌ها بود در نظر داشتیم تغییر دهیم، گرفته تا اقداماتی در حوزه بازاریابی و فروش و هویت‌سازمانی انجام شده است. در تمام این تغییرات ونوس‌شیشه بر آن بوده است که روش‌های خود را علمی و بر اساس تقویت ارتباط با مشتریان تنظیم کند و بدین‌صورت روحی جوان و پویا در مجموعه دمیده شود.

آیا این سرمایه‌گذاری باعث شده است که در ونوس محصولات جدید را به‌طور مستمر تولید و به بازار عرضه کنید؟

بلی. ونوس‌شیشه در سه زمینه شیشه‌های ساختمانی، خودرویی و لوازم‌خانگی حضوری پررنگ و متداوم در این صنایع دارد. البته، شیشه‌های ساختمانی خود نیز بر اساس شکل و کاربردشان تنوع بسیار بالایی دارند: شیشه‌های نما، دکوراتیو، دیوارپوش‌ها، کابین‌دوش‌ها، هندریل‌ها و موارد بی‌شمار دیگر. باید اضافه کنیم که ما با گستره بالایی از صنایع دیگر نیز همکاری داشته‌ایم. ازجمله تولید خودروهای سنگین، تولید مبلمان‌های اداری و خانگی، تولید آسانسور و پلّه برقی و بسیاری صنایع دیگر.

تا چند سال قبل، ونوس‌شیشه در صنعت لوازم‌خانگی فعالیتی نداشت، اما اکنون یک از خطوط تولید ما است، که  محصولات آن در ساخت شناخته‌شده‌ترین برندهای لوازم خانگی به‌کار برده می‌شود. خط تولید خودرویی ما نیز در این سال‌ها بسیار گسترش یافته است. امروز ونوس‌شیشه با هشت تولید کنندة بزرگ خودرو در ایران همکاری می‌کند و شیشه‌های نزدیک به 30 نوع خودروی داخلی و خارجی را تولید می‌کند.

و اما در صنعت ساختمان، که بیش از همه مورد توجه مخاطبان شما نیز هست، ما با جدیدتر شدن تکنولوژی تولید سعی کردیم بتوانیم شیشه‌های عریض‌تر تولید کنیم؛ ما توانستیم شیشه‌های های‌پرفورمنس (High-Performance) را با ویژگی‌های خاص تولید کنیم که صنعت ساختمان را چه ازلحاظ معماری، چه ازلحاظ تامین انرژی و حتی ازلحاظ تاسیسات ساختمانی تحت تأثیر قرار می‌دهد. در همین صنعت به سراغ بازارهای نوآورانه جدید مثل شیشه‌های خاص گلخانه‌ها نیز رفته‌ایم. با توجه به تمام این پیشرفت‌ها هم هست که با اطمینان می‌توان گفت: ونوس‌شیشه همیشه گامی به جلو دارد. سابقه کاری ونوس‌شیشه در صنعت ساختمان کشور بی‌بدیل است. ما تامین‌کننده بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌های ساختمانی در کشور بوده‌ایم و در نزدیک به 18000 پروژة ساختمانی حضورداشته‌ایم، و حدود 3 میلیون و 500 هزار مترمربع شیشه ساختمانی تولید کرده‌ایم. راه‌کارهای نوآورانه ما در فناوری تولید شیشه به ساختمان‌هایی ایمن، سبز و پایدار در شهرهای ایران انجامیده است.

ما تولیدکنندگان دیگری هم در بازار داریم؛ ویژگی محصولات شما چیست که من به‌عنوان یک مشتری به سرآمد بودن ونوس اعتقاد پیدا کنم؟

اجازه بدهید این پرسش را با طرح چند موضوع پاسخ بدهم. نخست آن‌که، ونوس‌شیشه امروز در پروژه‌های ساختمانی تا 15 سال محصولات خود را ضمانت می‌کند و در این مدت امکان ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان را دارد. الزام چنین ضمانتی اطمینان از کیفیت محصولات و توان تامین و تولید است.

ونوس‌شیشه مواد اولیه موردنیاز را از بزرگ‌ترین و نام‌آشناترین تامین‌کنندگان این صنعت، به‌طور بی‌واسطه تهیه می‌کند. این ارتباط مستقیم، تضمین‌کننده به‌کارگیری مواد اولیه اصل در تولید محصولات است. به‌علاوه، بدین‌وسیله ما می‌توانیم از تمام خدمات مهندسی این شرکت‌ها نیز در پروژه‌های ساختمانی بهره‌مند شویم. ما هرگز در تمام دورانی که کشور با بحران‌های مختلف اقتصادی، همچون درگیر بوده است، دست‌وپنجه نرم می‌کردیم، منابع مواد اولیه خودمان را تغییر ندادیم و همه مواد اولیه از همان منابع اروپایی تهیه شده است. مدیریت شرکت با هر بهایی روی موضوع کیفیت ایستاده است.

ماشین‌آلات تولید ونوس‌شیشه ساخت معتبرترین برندهای اروپایی همچون TamGlass، Glaston، و Lisec اند. این ماشین‌آ‌لات در بزرگ‌ترین کارخانه‌های فرآوری شیشه در جهان نیز به کار گرفته می‌شوند.

محصولات تولیدشده در ونوس‌شیشه دارای استانداردهای ملی و بین‌المللی هستند. فرآوری شیشه در کارخانه ونوس شیشه بر اساس استانداردهای ملی ISIRI و بین‌المللی BS EN انجام می‌شود.  آزمایشگاه ونوس‌شیشه نیز موفق به اخذ گواهی تایید صلاحیت سازمان استاندارد ملی شده و انجام آزمایش‌ها روی مواد اولیه و همچنین محصول نهایی در این مجموعه، مورد تایید سازمان ملی استاندارد است. در زمینه تضمین کیفیت نیز شرکت ونوس شیشه موفق به کسب استاندارد ISO-9001-2008 و نیز ISO-TS-16949-2009 شده است. لازم به ذکر است، شرکت ونوس‌شیشه گواهینامه استفاده از تمامی مواد اولیه را از تامین‌کنندگان هر یک دریافت کرده و به همین جهت محصولات تولیدی و ضمانت ارائه‌شده توسط ونوس‌شیشه ازنظر این شرکت‌ها نیز مورد تایید است. 

توان مدیریت تامین شیشه‌های ساختمانی مگاپروژه‌ها، که ونوس‌شیشه در سابقة پرافتخار خود موارد متعددی از این پروژه‌ها را دارد. در همین باره می‌توان به دو موضوع مهم اشاره کرد: نخست، ونوس‌شیشه از سیستم ERP خاص خود استفاده می‌کند، که توان ره‌گیری تمام محصولات را، تک‌به‌تک از لحظه سفارش گذاری تا تحویل و حتی خدمات پس‌از فروش، دارد. و دوم، در ونوس‌شیشه چیدمان شیشه‌های ساختمانی روی رک‌ها با ترتیب تعیین‌شده توسط مشتریان انجام می‌شود و وزن هر رک نیز بر اساس امکانات مشتریان برای تخلیه و نگهداری شیشه‌های ساختمانی تنظیم می‌شود.

درنهایت، باید به این موضوع اشاره‌کنم که ما مجموعه‌ای نوآور و پیش‌گام هستیم و برای حفظ این موقعیت بخش تحقیق و توسعه بسیار فعالی داریم.

در ونوس‌شیشه مشتری مداری سرلوحه کار ما است و ارتباطاتی که مشتری‌ها با ما می‌گیرند، ارتباطاتی است که از آن لذت می‌برند. من در مجموعه ونوس، بسیاری از مشتری‌ها را دیده‌ام که با مدیریت ما مذاکره می‌کنند و می‌گویند: «ممکن است که نخواهیم شیشه آن‌چنان لوکسی در ساختمان به کار ببریم، اما باز درمجموع دلمان می‌خواهد که با شما کارکنیم؛ چراکه از همکاری با ونوس‌شیشه لذت می‌بریم. چون همیشه گوش شنوایی وجود دارد و همیشه به مشتری اهمیت داده می‌شود». به همین دلیل هیچ‌وقت مشتری‌ها از کار و همکاری با ما پشیمان نشده‌اند. این مهم‌ترین ویژگی ماست.

یکی از ویژگی شرکت‌های بزرگ این است که با پروژه‌های بزرگ کار می‌کنند و این موضوع اعتماد دیگر مشتریان را هم به همراه دارد. شما لیست این پروژه‌ها رادارید؟

بیشتر پروژه‌های شاخص کشور مثل برج میلاد، پردیس سینما گالری ملت، باغ کتاب تهران، ساختمان‌های VIP و CIP فرودگاه امام‌خمینی، مرکز تجاری اداری ارگ تجریش، پالادیوم، اطلس مال، شاخص‌ترین مجتمع‌های مسکونی کشور مثل برج مهرآفرین و بهشت نیاتوس و بسیاری دیگر شیشه‌های مورد نیاز خود را از ما تهیه کرده‌اند. لیستی بسیار طولانی از این پروژه‌ها که در مجال این گفت‌وگو نمی‌گنجد.

سوالات من تمام شده است اما ممکن است نکته‌ای باقی مانده باشد که شما تمایل دارید بر آن تاکید کنید یا موضوعی باشد که در سوالات من نبوده است؛ بفرمایید..

ما از رقابت سالم لذت می‌بریم. رقابت در محیطی سالم به پیش‌رفت تمام شرکت‌های تولید کننده منجر خواهد شد. انتظار داریم که تمام فعالان این صنعت در رقابت حضور فعال داشته باشند و با ارائه خدمات بهتر به مشتریان، رشد کنند. در این مسیر نیز تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندیم تا صنعت فرآوری شیشه کشور به طور خاص و صنعت ساختمان کشور به طور کلی ارتقا یابد.

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این مطلب اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال